Mi ez?

Indiában élek. Nem önmagamat vagy a gurumat keresem, hanem élményeket és pénzt. Ez a blog egy közlekedési kaleidoszkóp az én szemüvegemen keresztül - elsősorban Indiából. 

Like

Címkék

Friss topikok

Hurrá nyaralunk! (Carspotting a Balkánon)

2013.08.09. 14:23 - dondiridongo

A monszun miatt nem tudunk dolgozni, így hát kezdetét vette az európai vakáció. A baráti körünk jelentős része szlovén huligán és huligánnő, ezért Indiába költözésünket megelőzően, sokat tartózkodtunk az ex Jugoszlávia területén. Az idei hazalátogatás alkalmával sem maradhatott ki a déli haverok keblünkre ölelése. Ljubljana a második otthonunk, öröm a viszontlátás, épp a neuronjainkat kötöttük le aldehid gyökökkel (söröztünk), mikor Matej barátom 47 nanoszekundum alatt győzött meg minket arról, hogy szikrázóan fényes ötlet elmenni velük nyaralni. Macedóniába, Ohridba.

DSC_0696_1.JPG

Kis családom és Matej barátom, aki nem csak kitűnő zenész, hanem két indiai étterem tulajdonosa is Ljubljanában. Megfertőztük Indiával, na.

1200 kilométer, de megéri. Ohrid régi város, a világörökség része, a tengerszint felett 700 méterrel helyezkedik el. Az Ohrid tó a jégkorszakban jött létre, a vize hihetetlenül tiszta. A vízalatti látótávolság általában 30 méter körül van. Az árak nevetségesen alacsonyak, kicsit olyan, mint amikor a német jött az átkosban Magyarországra nyaralni.

DSC_0433.JPG

Az Ohrid tó (mindjárt jönnek az autók, nyugi! :))

Tett követte a terveket, közösen megünnepeltük a születésnapomat, majd hirtelen felindulásból belecsavartunk 5300 kilométert az asszony kocsijába. A szülinapból szülihónap lett, mert Matejék mentek vissza Szlovéniába, mi pedig megkeztük céltalan csatangolásunkat a Balkánon.

Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Macedónia, Görögország, Albánia, Montenegro és Bosznia területén át vezetett az ad hoc jellegű kirándulásunk.

DSC_0331 - Copy.JPG

320 liter gázolajat alakítottunk át mozgási energiává, a kocsi egészen jól bírta. Szlovéniába már beteg légtömegmérővel érkeztünk, az első javítás ott történt. Később Albánia adott nekünk egy felújított klímakompresszort, majd két nappal később egy hűtőventilátort is. Az elütött bogarakon kívül más káresemény nem történt.

Képeken lesz ma a hangsúly. A múltba révedünk és nyugodtan dőlünk hátra annak tudatában, hogy van élet a túlszabályzott és hülyebiztosra felépített rendszereken kívül is. Továbbá hihetetlen párhuzamokat tárok elétek. Macedónia a mi kis Indiánk. Nézzük csak szép sorjában.

DSC_0719_1.JPG

Banán nő a kertben

DSC_0396.JPG

A műszaki vizsga nem feltétele a forgalomban való részvételnek

DSC_0723_2.JPG

Személyautóba belefér egy nappali szoba

DSC_0731.JPG

A közlekedési múzeum kerítése túl alacsony és néha kigurulnak a járművek a raktárból

Gondolom sokan utaztatok Horvátországba. Arrafelé a délszláv autóipar remekei már a kisebb falvakból is kezdenek teljesen kikopni. Macedónián viszont nem söpört végig a modernizáció szele. 

DSC_0339.JPG

Márkatalálkozó

DSC_0405.JPG

Elromlott ablakemelővel, bekapcsolt klímával az országúti forgalomban

DSC_0346.JPG

 A helyi gyártású R4-es is közkedvelt a mai napig

DSC_0335.JPG

Zastava 1300. Gázosítva, vonóhoroggal, napi használatban.

DSC_0333.JPG

1961-től kezdte gyártani a kragujeváci üzem. Rendőrök és taxisok munkaeszköze is volt.

DSC_0332.JPG

250 like van a kolumbiai Zastava 1300 klub Facebook oldalán. Egy picit biztosan remeghet a klubtagok bal szemhéja az alkatrészbeszerzés miatt...

DSC_0343.JPG

A 600-as Fiat - Zastava jelvénnyel - 20 évig szolgálta a családokat. 1981-ben leállították a gyártását. Jobb későn, mint soha. Én még emlékszem arra, ahogy Krk szigetén a falusi rendőrök vonultak 750-es Zastavákkal. A fixen hajtott hűtőventilátor hangosabban visított, mint a sziréna.


DSC_0382.JPG

Szarajevóban készültek az I-es és II-es TAS Golfok. 1972-ben indult a gyártás, a Golf mellett Jetta és Caddy volt a palettán. Aztán 1992-ben Ratko Mladić megindította Szarajevó ostromát, 12000 ember mellett az autógyár is áldozatul esett.

DSC_0347.JPG

A műszaki vizsga szigorúságát hivatott prezentálni a huncutul kacsintó 123-as.

DSC_0721_1.JPG

1965-ben jelent meg a Peugeot 204. Az első Peugeot volt széria tárcsafékkel szerelve. Macedóniában ez a példány kapott még vonóhorgot, gáz szettet és vidám napi használatot.

DSC_0729_1.JPG

Citroen Ami 8 sütkérezik a napon. 1969-ben látott napvilágot, 600 köbcentis, két hengeres boxer dolgozik a gépháztető alatt.

DSC_0424_1.JPG

A régi és az új autó. A Lada jobban harmonizál az épülettel.

DSC_0572_1.JPG

Mondta az asszony, fotozzam a várat. Ó dehogy. Ezek a falak ezer év múlva is itt fognak állni, de mi lesz azokkal a szép TAM teherautókkal?

DSC_0427.JPG

Kedvesen bárgyú tekintettel teszik egykedvűen a dolgukat.

DSC_0423.JPG

A szerbiai Kruševacban lévő munkagép gyárban a branding új értelmet nyert. Igen, ennek a lánctalpas markológépnek a márkája: Október 14.

DSC_0524.JPG

A ljubljanai Litostroj gyárból gördült ki ez a targonca, néhány emberöltővel ezelőtt. Ma már turbinákat is gyártnak erőművekbe.

A járműveken kívül megkadt a szemem más, múltidéző tárgyakon is.

DSC_0722_2.JPG

Az átjárás megakadályozása még hátrfelé nyíló (libakergető) Zastava ajtókkal. 

DSC_0556_1.JPG

Velem egyidős babakocsik az utcán

DSC_0342.JPG

Old is gold, avagy van élet a kerámialapos tűzhelyen innen is.

Remélem nem bánjátok, hogy a mai cikkben inkább a képek domináltak. Boldogság töltene el, ha csak egy kicsit is át tudtam volna adni nektek Macedónia hangulatából. Ha van lehetőségetek, mindenképp látogassatok el arra. Az egy hónapos körutunk abszolút nyertesei Macedónia és Albánia. Kedves emberek, gyönyörű tájak, szolíd árak jellemzik mindkét országot. A végén természetesen jön a busz és még egy ráadás.  

DSC_0663_1.JPG

Már csak a működő lámpákat kéne kirugdosni és máris állhatna forgalomba bármelyik indiai vonalon.

A rádás pedig egy gyorsan ellőtt képkocka a szarajevói villamosról. Ugye mindenki megismeri a hátsó lámpát! :)

DSC_0327 - Copy.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://karmageddon.blog.hu/api/trackback/id/tr825415948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.08.09. 17:33:06

Na, hát ilyen postra nem számítottam itt! Köszi! A tuning-villamos olyan, mint az autós kártyában a Lola-T: Mindent visz!

Rocko- 2013.08.09. 20:06:44

azt a rohadt!
jah, hát rohadnak is ezek kérem szépen. :)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.08.09. 21:37:42

@Sam. Joe: lázasan keresem a Görögországban és Albániában lőtt képeket. Ha nem bánjátok azokról is mesélek egy kicsit, aztán húzok vissza Indiába, lassan vége a monszunnak.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.08.09. 21:42:26

@Rocko-: rohadnak, de szerencsére elég lassan :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.08.10. 08:50:45

@dondiridongo: Abszolút ide velük! Görögországban döbbenetes dolgok tudnak eléd vetülni, azt én is tudom, de én mindig úgy jártam, hogy szigorúan akkor amikor nem tudtam lefotózni! A lépcsőshátú R5-öst azóta sem hiszi el nekem senki... Egy albán ismerősöm azt mondta, hogy náluk fut a világ lopott Mercijeinek túlnyomó többsége, szóval kíváncsi vagyok, hogy mit láttál!

Flankerr 2013.08.10. 14:29:40

@dondiridongo: jöhet, jöhet, mert ez is jó volt, tehát az is az lesz..:)

kewcheg 2013.08.11. 17:26:20

@dondiridongo: Montenegróban nyaralván én is megpróbáltam alkatrészt lőni a Zastava 55GTL-embe. Sajna már ott se gyakori, valamilyen rendőri szerv cirkált vele Herceg Noviban,meg az orvosi ügyeletnek volt ilyen modernizált Koralja.(sajna a gyereket vittük) Alkatrészboltot felhívta a szállodából egy magyar srác,gyakorlatilag semmijük nem volt,amit kértem.Szerbia jobb lett volna,de azon éjszaka mentünk át.Ott meg sok roncsot láttam,valószínűleg bontók lehettek az út mellett...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.11. 17:53:01

volt egy macedon ismerosom vagy 10 eve, milyen autot vett Kaliforniaban? Yugot. Ezeknek ez a verukben van.

effendi79 2013.08.11. 19:13:02

A harmadik kép nagyon ütős!
kopirájt, mi? :-)

Katana750 2013.08.11. 21:05:29

Az a 4 lámpás Zastava nagyon bejön. Faterom szerint Fiat is volt ilyen de 2300as motorral. Igaz ez?

Scaleo 2013.08.11. 21:05:45

Tavaly nyáron voltam Ukrajnában, hát ott is van egy sajátos autópark... :D Ladák minden mennyiségben, Moszkvicsok, Zastavák, az újabb autók között rengeteg kínai (Chery, Geely stb.), sok olyan, amit még azelőtt sose láttam. (Mondjuk ezen nem is lepődtem meg, miután mondták, hogy tiltják a külföldi autóbehozatalt, és emiatt meglehetősen eltorzult az autópiac: millió forintnak megfelelő összegért vannak 20 év körüli autók.)

De ez a képsorozat sem akármi, az utolsó kép pedig mindent visz. :)

LallyPop 2013.08.11. 21:25:13

Zsír poszt, köszi!

Azt hittem az Octavia I. tádé elpusztíthatatlan, bár ez a konkrét már PD gondolom. Micsoda fos!

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.08.11. 21:38:22

@Ándi bácsi: TDI, megbolonditva egy csipetnyi negykerekhajtassal. Most fordult a 208 ezredik kilometerbe a szamlalo. Eddig meg csak kopo-fogyo alkatresz volt cserelve. Gyari meg a kuplung, a lengescsillapitok... Eljott a zsebbe nyulas ideje a gondtalan evek utan. Ez van.

Nemi gumialkatreszt is illene mar az elso futomube szorni. Jovo heten az is meglesz.

Sayniqua (törölt) 2013.08.11. 21:38:29

A képek láttán némi nosztalgikus feeling kerített hatalmába. 97-98 ban az SFOR keretein belül sok helyre eljutottam, és ugyanezt láttam akkor is. Vannak dolgok amik lassan, vagy nem nagyon változnak.
A Balkán örök! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.11. 21:40:08

"an élet a túlszabályzott és hülyebiztosra felépített rendszereken kívül is. "
Itt annyira azért nem veszem észre, hogy túlszabályzott lenne :D

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.08.11. 21:41:03

@Scaleo: Ukrajnaban is vannak csodak. :) Azt hallottam amikor arra jartam, hogy egy millaert adjak a Cherry QQ-t, de kettot kell venni belole, mert akadozik az alkatreszellatas. Moldovaban szinten.

LallyPop 2013.08.11. 21:43:22

@dondiridongo: 'TDI, megbolonditva egy csipetnyi negykerekhajtassal. Most fordult a 208 ezredik kilometerbe a szamlalo. Eddig meg csak kopo-fogyo alkatresz volt cserelve.'

- Ezért mondom hogy fos. 208 kiló haha. Évjárat? Mert a PDre meg az örvénykamrásra is TDI van írva..:) 1.9es 90 lovas?

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.08.11. 21:46:35

@kewcheg: Herceg Novit mi is lattuk :)

3 euroert akartak rammelegiteni a literes asvanyvizet. Etlap szerinti ar. Ember. Hat Albaniabol jovok. Az ilyen araktol beteg leszek gyorsan es tartosan.

Andrej baratom csaladjanak alkatresz kereskedelmi halozata van Szloveniaban. Ha elkuldod mi kell, megkerdezem tole.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.08.11. 21:50:45

@Ándi bácsi: 2002-es, 90 lovas TDI. A valtozo geometriasnak volt piros I-je, A PDTDI-nek meg az osszes, vagy valami ilyesmi.

DrSzoke 2013.08.11. 21:53:24

@Ándi bácsi: Biztos volt orvenykamras 1.9 az octaviaban....

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.08.11. 21:53:59

@Ándi bácsi: Az a 90 meg inkabb 110 mar. Volt nemi szofter csere meg 1 eves koraban.

LallyPop 2013.08.11. 22:05:46

@dondiridongo: Haveromnak ilyen van a Passatjában(1,9 90 örvény) 98 óta gurul a családjukban most van benne 460K, és egész autószerü.

De a 2002 szerintem már PD. Mindenesetre azok között is vannak nagyon sokat futottak.

Mivel a zasszonynak úgyis csak a színe a lényeg, mert új szögből a saját autóját sem ismeri meg mondjuk fényképen, szakértő tanácsom szerint benzines Mazdát vegyél ha ez kidől.

LallyPop 2013.08.11. 22:07:56

@Ándi bácsi: Vagy Hujundájt, Kiát, ilyesmit. De Indiában csakis Mahindrát.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.08.11. 22:17:06

@Ándi bácsi: fogyasztasban azert a benzines Mazda nem lesz verseny
tars. Az 5300 km-re 6 liter alatti atlag jott ki.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.08.11. 22:22:15

@Ándi bácsi: az elozo posztokban lathatod az indiai flottat. A ceges auto Mahindra.

Scaleo 2013.08.11. 22:40:36

@dondiridongo: Ott minden akadozik. :) Nyilván keveset láttam még a világból, de én ilyen ledurrant, bizonyos területeken szinte a harmadik világ színvonalát hozó országban azelőtt még nem jártam. Még Románia is köröket ver rá fejlettségben.

DrSzoke 2013.08.11. 22:46:47

@Ándi bácsi: Konyorgom,az octaviat a budos eletben nem gyartottak orvenykamras dizellel!!!!!!Passatbol a malacorrunak mondottban van utoljara a regi 1.9td talan 94-95 tajekaig.Mar a feszliftesben sem volt kamras sztem,de a 97-tol gyartott B5-ben meg tuti nem.Ami az octaviaban van /az elejen,talan 2000,2001-ig/ es te epp fikaztad,az a valaha gyartott egyik legidotallobb es legagyonuthetetlenebb dizelmotor,az 1Z kodu 90 lovas tdi,de meg veletlenul sem kamras.

LallyPop 2013.08.11. 23:04:51

@dondiridongo: Ne légy fillérb*szó, nem éri meg...:)

@DrSzoke: Én azt hittem hogy a kamrás után rögtön a PD jött, de lehet hogy te jobban tudod. Az Oct I.-ben volt nem PD is (pl. EZ a 4kerekes 90/110 lovas) és 100/130 ovas PD is.

LallyPop 2013.08.11. 23:06:04

@DrSzoke: Nem a motort fikáztam, hanem a konkrét autót.

DrSzoke 2013.08.11. 23:18:21

@Ándi bácsi: Semmi gaz,csak engem a csipobol lefosozunk barmit dolog felhuz.Holnap reggel egy garantaltan 123 ezret futott elso gazdas corollat fogok kuplungozni. Normalis hogy ennyi futas utan kell? Nem.Ettol egy fos lesz a corolla? Nem,egy kurva jol megepitett auto.

Commandante Jayasuriya 2013.08.12. 06:59:42

Az lehet, hogy az autóik egy kissé korosak, bár kétségtelenül egy tőlük nyugatabbra már letűnt világ hangulatát idézik, de Macedónia, és Albánia talán többek között ezért is, még megmaradt olyan országnak, ahol a helyiek kevésbé adnak a villantásra, természetesen viselkednek, és felettébb jól bánnak az arra érdemes idegennel.

Globetrotter2014 2013.08.12. 08:09:53

Kemény világ....

Azért elgondolkoztató hogy mire vezet a "nemzeti érdekek maradéktalan érvényesítése".

30 éve egy nyugati szinvonalhoz közelítő szövetségi űllam volt, működő részben nyugat konform gazdasággal.

Hogyan lehet ennyire balkáni módon szétverni valamit ami jól működött...

Most annyival jobb a Szerbeknek? hülyék...

kewcheg 2013.08.12. 08:30:13

@dondiridongo: köszönöm szépen, megoldottam:) Pl. azért esetleg megkérdezhetnéd, hogy pedáltengely-persely van-e raktáron? Kb. 500 forintos alkatrész, de ha nincs,gyártatni kell...

kewcheg 2013.08.12. 08:37:36

@ZF2: Igen ez érdekes kérdés.Most a nyáron volt alkalmam skótokkal tölteni pár napot, ott is megosztottak a különválás kérdésében. Aki már elmúlt 30-40, és megfontolt, az állítólag maradna a UK-ban. Szerintem már Szlovákiában és Csehországban is sokan megbánták a hirtelen felindulásból elkövetett különválást. Tény: együtt,összefogva minden jobban megy, ha nincsenek olyan felforgató elemek a politikában, akik ezellen játszanak.De egyébként az ex Jugoszlávia legtöbb tagállama viszont egylőre köszöni szépen jól van, és nem hiszem hogy bánnák a szétmenésüket.HR, SLO,MNE egyértelműen jól járt- eddig- SRB se járt annyira rosszul, bár biztos sajnálják, hogy MNE otthagyta őket. Igazán csak a két nyomorult vegetál azon a szinten, ami ott többszáz éve általános, de mondjuk Koszovo sajnos előbb-utóbb úgyis odanő ahova tartozik...:(

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.08.12. 09:25:50

@estrella negra: Nem a létezését, az észlelést. Merthogy nem gyakori.

Globetrotter2014 2013.08.12. 10:08:32

@kewcheg: biztos jól vanna a Szerbek. De azért egy picit piszkálhatja a csőrüket hogy ahelyett hogy privatizálták/meghódították volna Jugoszláviát (nagy szerbia ábránd), gyakoraltilag megszűnt a gazdaságuk..

Ahogy nézem a SRB GDP fele a magyarnak, (majdnem a horvátnak is), A szlovénról már nem is beszélve.

kewcheg 2013.08.12. 10:23:24

A GDP-ben biztosan igazad van, mert a tények azok tények.
De ezelőtt kb. öt héttel- igaz éjszaka- gyakorlatilag átszeltük Szerbiát és a következőket tapasztaltam.
- tökéletes - igaz kétsávos- út Belgrád után, addig autópálya, ami mondjuk nem valami jó (az egész úton sehol nem volt a hazaihoz hasonló toldozott-foltozott út,hanem tükörsima világosszürke aszfaltburkolat)
- éjszaka kettőkor is tömve lévő benzinkutak a helyi ifjúsággal, akik ott buliztak/cigiztek
- nagyon sűrű benzinkúthálózat elég jólismert márkákkal/ olcsó üzemanyag
- kb.horvátországi szinten lévő autópark(na jó, Horvátország 3 évvel ezelőtt)
- rendőrhegyek úton-útfélen, akik még éjszaka is intézkedtek(velünk is, szerencsére csak figyelmeztetés, vedd figyelembe hogy nálunk éjszaka hány rendőrt látsz?)
Tény és való hogy sötétben minden tehén fekete, és semmit nem láttunk a nappali Szerbiából, de az éjszakai se volt annyira vészes, hogy igazolná a fele gdp-t) És '99-ben ezeket szarrá bombázták...

Balt 2013.08.13. 15:44:23

@kewcheg: Ezt akartam mondani: tény. hogy végigrabolták az általuk megszállt területeket a délszláv háborúban, viszont évtizedes embargó, NATO bombázások - ezekhez képest ma egész vidáman élnek, maholnap EU-tagok lesznek. (Ha még lesz mibe belelépni...)

Katana750 2013.08.14. 20:50:55

@estrella negra: Köszi az információkat. Mégis csak 76 az öregem, a 4lámpa megzavarta :-) A Wiki tisztázta a dolgot.Még egy kérdés felmerült bennem. Miért Macedónia és nem Makedónia? Aki járt ott és látott helyi autót az tudja,hogy az autójelük MK vagyMKD. Gondolom a magyarázat már megvan! Az MC-t Monaco lenyúlta. Akkor a pénzükre miért ez van írva"Narodna bank na republika makedonija"? Természetesen ciril betűkkel. Ha megkérdezel valakit, hogy ő milyen nyelven beszél, azt mondja Makedón és nem "c"-vel. Milyen nemzetiségű? Makedón. Nem értem itthon miért mondja a többség "c"-vel? Az autópálya használatért fizetett 50-60-50 Denari fejében kapott kis cetliken is "k" betű szerepelt ottjártamkor. Na! Végre egy fórum ahol ezt is felvethettem.

Globetrotter2014 2013.08.15. 10:24:08

@Katana750: mert nem sok közük a Makedónokhoz.
en.wikipedia.org/wiki/Macedonia_naming_dispute

Kb mintha Szlovénia felvette volna a Pannónia nevet.

Katana750 2013.08.15. 20:51:36

@ZF2: Szerinted. Szerintük ők Nagy Sanyi utódai. Sartiban az Emmanuel café tulajával is beszélgettem a Görögök problémájáról a F.Y.R.O.M. ügyében és ő úgy magyarázta,hogy nekik olyan észak Makedónia, mint nekünk Erdély. Kicsit rosszmájúan mondtam neki,hogy "pedig ti mindkét világháborúban a győztes oldalon voltatok". A diskurzus Magyarul zajlott. Hrisztosz tökéletesen beszéli a nyelvünket. A válaszodból egyébként azt szűrtem le,hogy a Magyarok nagy többsége azért mondja "c"-vel mert tudja,hogy "nem sok közük(van) a Makedónokhoz". Hmm... Ezt azért kifejthetnéd vagy nem tudom!

Globetrotter2014 2013.08.15. 23:38:01

@Katana750: olvasd el amit linkeltem. Ennek alapján Macedónia egy eltöröksödött szláv ország. Semmi köze a görögökhöz...

Ellenben a Görögöknek van egy Macedónia régiójuk ami a wiki szerint kb fedi az ókori Makedóniát.

Anélkül hogy mélyebbre ásnék a témában.

De a FYROM-ra rácsodaálkoztam a 90es években amikor országokkal foglakoztam.

Katana750 2013.08.16. 06:55:36

@ZF2: Elolvastam. Ennek alapján, Erdély egy elrománosodott latin országrész,délvidék egy elszlávosodott .... felvidék egy elszlovákosodott.... igen. Így belemenve tényleg van hasonlóság a helyzetünkben. De ez nem magyarázza meg, amit kérdeztem. Mindegy én maradok a "k"betűnél. Már a Görögök iránti megértés miatt is.

Globetrotter2014 2013.08.16. 18:51:47

@Katana750: nem. A wiki szerint a mai Macedónia sosem volt Makedónia. Igaz, az akkori trák területek részét képezték az egykori makedón birodalomnak de csak mint hódítás, idővel a trákok vissza is hódították.

Mi is volt a kérdésed? :)

Katana750 2013.08.16. 20:13:07

Miért írja rajtam kívül mindenki "c"-vel amit szerintem "k"-val kellene. Mert pl. a pénzen,autójelen,autópálya díjfizetést igazoló cetlin is "k"-val írják. Azért a wikit nem tekinteném túlzottan hitelesnek ebben a kérdésben. A Görögök szerint észak-Makedónia igenis hozzájuk tartozik. Úgy mint a Versailles-ban tőlünk elvett területek meg hozzánk. Ha egy Görög így gondol a Magyar ügyre akkor én nem mondok ellent az ő ügyükre, hanem elfogadom az álláspontját. Főleg,hogy nem vagyok tisztában Makedónia teljes történelmével, ez inkább érzelmi álláspont részemről. Bántja a fülemet a "c" betű ebben az esetben. :(


süti beállítások módosítása