Mi ez?

Indiában élek. Nem önmagamat vagy a gurumat keresem, hanem élményeket és pénzt. Ez a blog egy közlekedési kaleidoszkóp az én szemüvegemen keresztül - elsősorban Indiából. 

Like

Címkék

Friss topikok

Megyünk Boldogan?

2013.06.19. 13:32 - dondiridongo

Új céges autót kaptunk. Egy Mahindra Bolerot. India legkedveltebb típusát a MUV (Multi Utility Vehicle) szegmensből. A MUV magyarra fordítva talan a Zsúfoljunk Még Több Indiait a Kocsiba megfelelője. 

Anand Mahindra birodalma 18 szegmensét fedi le az ipari és kereskedelmi szektornak (finanszírozás és ingatlan befektetés sem maradhat ki, persze). 1945 óta ontják a vasat, amiből manapság már autókat is keszitenek. Indiában nem kirívó a szerteágazó üzleti portfólió. Ratan Tata a másik mogul, akinek vezetékneve az autógyártás mellett feltűnik a telefonom kijelzőjén, mint hálózati szolgáltató, a feleségem Tata teát főz nekem reggel és a Tata műholdakon keresztül érkező műsorok szünetében Tata sóval ízesítem a vacsorát.

Na de kanyarodjunk vissza a mi Mahindra Boleronkhoz, lássuk mit termel az indiai ipar a hazai piacra. A kezdőbetűkkel játszva kiadja a Mercedes Benzet és a Méretes Büntetést is. A végére döntse el mindenki. 

DSC_0472.JPG

Tengerparton dolgozunk, vízalatti építkezésen. Négyen használjuk az autót, illetve használnánk, mert a decemberi motorbalesetem óta az indiai kisgazdánk letiltott minket a gépjárművezetésről és a nyakunkba varrta Dattát a sofőrt. Van egy 6 méteres motorcsónakunk, azt is hozzuk, visszük (de nem, erről majd később), generátor, vasdarabok, ipari búvárok is utaznának velünk rendszeresen.

DSC_0476.JPG

Az igényeink ismertetése után begördült a ház elé a Mennyei Boldogság. A reklámokban kiemelik az új hawk eye lámpákat, amelyek stílusosan adnak nagyobb fényt a korábbi verziónál. Ha ők mondják, el kell hinni.

Igazi Jeep forma, külső zsanérok az ajtókon, pótkerék is a szabad ég alatt, hét ülés, nagy dízelmotor... Ez kell nekünk! 

DSC_0425.JPGDatta, a sofőrünk

Hátsókerék hajtás, merev hídon keresztül, laprugók, alvázra csavarozott bódé. Elvileg 7 személyes, de kizárólag a kisnövésű indiaiaknak. Az utastér átkozottul szűkös, a csomagtartóba applikált ülésekről nem is szólva. Ha többen megyünk az autóval, a hierarchia és a gyorsaság a két fegyver ami bevethető a csomagtéri ülések ellen. Három újzélandi kollégámmal ádáz küzdelmet folytatunk, ha a rotációban fogy a hely a hátsó tengely előtti szekcióban. Ekkor tisztességtelen eszközökhöz nyúlunk, hiszen észérvekkel nehezen kezelhető a szituáció. A lehető legtöbb személyes tárgyat próbáljuk elkobozni a másiktól, így kicsikarva az ülésválasztási jogot. Az érvelésemet búvárpalackkal és krikettütővel szoktam támogatni alkalomadtán. Eddig bevált.  

DSC_0401.JPG

A csomagtéri ülések több szóra nem érdemesek. Ahogy haladunk előre, a tér csak kissé tágul. De legalább nem a kemény műszerfalnak feszül a térd, mint az első traktusban. Kiszállásnál a csavarokkal rögzített ajtóhatároló karistol emlékeket a térdbe. Mentségükre legyen mondva, nem a mi méretünk volt a mérvadó a tervezéskor. Dél-Indiában ruhát is nehéz találni a méretemben (Goa kivétel, de az nem is igazi India), pedig a 186 centim és 93 kilóm nem kirívó dimenzió. Európában nem.

DSC_0408.JPGAz ülés úgy van állítva, hogy még épp elférnék magam mögött

A műszerfal megidézi a nyolcvanas éveket és a GSI Kadettet. LED-ekből felépített információs panel formálja csíkokká és számokká a közvetlen befecskendezéses dízelmotor munkájának eredményét. A műanyagszagú műfa a minőség oltárán igen keveset időzve haladt a Mahindránkba. A bicskáskulcsba ölt mérnökórák is inkább az ergonómiával foglalkozó kollégák fizetési csekkén jelenhettek volna meg.

DSC_0409.JPGA fólia szigorúan rajta. Ahogyan a napellenzőkön is.

A klíma hűt. Indiában nemzeti sport az utastér fagyasztása. Ha fehér embert látnak, kényszeresen próbálják a belső hőmérsékletet a sarkvidéki klímához igazítani. Hosszú volt az út, amíg a sofőrünk megértette, hogy Indiában élünk mi is. Hozzászoktunk az itteni időjáráshoz és kifejezetten rossz a 38 fokból a 21-be beülni. Kiszállni meg még rosszabb. A motor zajszigetelése nem jelentős, de nem zavaró a hangja. Úgyis Datta '70-es évek bollywoodi, romantikus slágerei üvöltenek folyton a Kenwood es Mahindra logoval ellátott fejegységből, ami gyári tartozék. A beépített hangszórók kiválasztásakor nem volt fontos a teljesítményillesztés, ezért igen hamar torzításba mennek át a könnyfakasztó dallamok. Ez is csak engem zavar, nyilván.

A biztonsági berendezések listáján a kürt és a biztonsági öv található. Se ABS, se légzsák. A kényelem szolgálatában a szervókormány és - a két első ülés közül vezérelhető - elektromos ablakok állnak. Erőhatároló természetesen nem része az ablakemelő mechanizmusnak. 

DSC_0404.JPGA fűtés bekapcsolásától zavarba jöttünk mindannyian. Nincs is rá szükség Dél-Indiában. 

A motor az új fejlesztésű, (copy paste, mert megjegyezni nem tudtam eddig) m2DiCR, 2523 köbcentis, négyhengeres. Több oldalon utána néztem, mert a forgalmiban talált értéket nem hittem el. Igen megfontoltan ropogtatja a gázolajat, ha a turbófeltöltő áldásos tevékenységének dacára 63 lóerőt présel ki magából maximálisan. A 195 Nm-es nyomaték szintén a vicc kategóriába tartozik, főleg úgy, hogy tíz liter alatt ritkán fogyaszt a rossz minőségű indiai gázolajból. Meglehetősen álmosan mozgatja az 1600 kilós kasztnit.

DSC_0390.JPG

Az ázsiai szubkontinensen is bevezették már évek óta az Euro szabvány megfelelőjeként a Bharat rendszert. A Bolero is Bharat III-as kategóriába tartozik, tudjuk be megfelelési kényszernek a motor harmatos produkcióját.

Halkan teszem hozzá, hogy Indiában a 63 lóerő is sok egy ekkora kasztniban. (Kerala államban a legmagasabb sebességhatár 70 km/h....) Bármikor bármi történhet és megjelenhet az úton. A fantázia kevés, hogy felkészüljünk rá. Ha Datta odalép neki, 70 km/h körül kezdünk el huhogni, 80-nál már testi fenyítést helyezünk kilátásba. Egyszer ment kilencvennel, akkor nem beszeltünk vele egy napig. Megsértődött. Pedig nyolcvannál már szóltunk, hogy tockos lesz, ha nem lassít. Az ujzélandi srác meg tartja a szavát és nagy a keze.

DSC_0492.JPGAz újzélandi büntetés végrehajtás. Rohit itt éppen szemetelt a telephelyemen. Többet nem fog.

A mérleg másik serpenyőjében lévő vételárat tekintve máris másképp nézünk a Mahindrára. 2,8 millió forintyi rúpia az ára. A márkaszervizek, itt Indiában szintén - európai szemnek szokatlanul - alacsony árral dolgoznak. Az első, 5000 km-es szerviz számláján Rs 3200 (12800 forint) összeg szerepelt. Ez tartalmazta a motor és váltó olajának cseréjét, olajszűrőt és teljes átvizsgálást. A levegőszűrőt is cserélték, mert a tengerparti homok hamar két vállra fektette. Az más kérdés, hogy a hatezredik kilométer környékén kiverődtek a stabilizátor szilentek... Természetesen garanciában cserélték, de nem szép dolog egy indiai utakra tervezett futóműtől a korai szétesés.

Összegezve az eddigieket az igazi baj a kisgazdánk választásával volt. A süppedős homokban négykerékhajtás hiányában nem alkalmas a motorcsónak vontatásra és sójázásra. Az már csak hab a tortán, hogy az angliából érkezett motorcsónakunk szállítókocsija gömbfejes vonóhoroggal való csatlakozásra készült és ez ismeretlen fogalom Indiában. Maga a vontatás is, hiszen a betonkeverőn kívül nem húznak semmit errefelé. A KRESZ-ben le is van írva szépen, hogy vontatni csak 24 km/h-ás (nem több és nem kevesebb) sebességgel lehet. Punktum. 

2013-01-28 16.10.08_1.jpgA gömbfejes vonóhorog helyettesítő képlete 

A világos belső szintén nem nekünk való, mint ahogy a lábtér sem.

GOPR0216.JPGHoli ünnepén kissé feldobtuk az unalmas belsőt. Ugye mondtam. A hátsó sorban HÁROM indiai kolléga csücsül.

Szerencsére Datta bearanyozza a közlekedéssel töltött perceket és buddhistákat meghazudtoló lelki nyugalommal szagolom a térdemet ha veszítettem az ülésekért folytatott csatában. Ommm Shanti Ommm 

A bejegyzés trackback címe:

https://karmageddon.blog.hu/api/trackback/id/tr315101641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2013.06.25. 13:31:37

lájk. a gyomrod hogy bírja Indiát?

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.25. 13:44:29

@wannabe_biker: sosem volt problémám, pedig elég kemény helyeken kajálunk. Igazából hozzá szokik az ember. Amikor viszont hazalátogatok a kolbász és szalonna túladagolás miatt simán kiolvasok egy újságot a budin...

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.25. 14:40:18

Köszi srácok! Igyekszem érdekes témákat hozni majd!

Peetee 2013.06.25. 14:48:10

Jó lesz ez, tetszik ahogy írsz, olvassuk majd!!!

cukkkorka 2013.06.25. 15:55:03

jó a blog, két dologra vigyázz: az indiaiak sunyi gazemberek az első alkalommal hátbaszúrnak az újzélandiak meg állítólag a birkákat is elkapják:-)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.25. 16:19:10

@cukkkorka: A dél-indiai mentalitás más azért. Egyelőre megkímélt az élet az emberi csalódásoktól. Két éve élek velük, lassan már tökéletesen tudom kezelni a problémákat. A képen látható, rasta kiwi meg az almát is elkapja, ha begurul a sarokba. :)

dreamhotep 2013.06.25. 17:05:19

jó írás!
nincs mese mész a kedvencekbe

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.25. 17:49:30

Na de ha nem lehet vele húzgálni a csónakot, akkor hogy jut a csónak a különböző helyekre? ;)

Csókoltatom az indiaiakat, nekünk is van pár a cégen belül, telefonon és mailben rendszeresen érintkezünk... próbálunk kommunikálni velük :D

Dr_utcai_arcos 2013.06.25. 17:52:04

Óbazdmeg sírva röhögök, a szemem előtt van az egész történet :DDD!!

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.25. 17:59:23

@ColT: Vannak nekunk jomunkasemberindiaiaink és bizony kézzel megy le a kikötőbe a telephelyről. Amikor kikötök, csak egy telefon és jön a csapat.

Hát igen. A kommunikáció. Valamint a problémamegoldás.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.25. 18:12:37

@ColT: eszembe jut egy történet. Már tíz perce ment egy értekezlet, az újzélandi projektvezető beszélt folyamatosan. Az indiai mérnökünk szót kért és feltette az obligát kérdést neki: do you speak english? azt hittem beszarok a röhögéstől. Okéoké az első két hétben nekem sem ment könnyen a kiwi angol.

Dr_utcai_arcos 2013.06.25. 18:26:21

@dondiridongo: Hááát, azért amikor egy indiai kérdi, hogy beszél e angolul, annak van valami gyermeki bája :). Amikor nálunk megjön a joker kérdés, hogy :Can I call you, igyekszik mindenki nagggyon gyorsan lebeszélni őket. Élőben még csak csak, de telefonon, főleg ha a szerencsétlen megpróbál a kihangosítón keresztül...na az nem.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.25. 18:33:06

@Dr_utcai_arcos: az indiai angolt beszélik legtöbben a világon. helyzeti előnyben vannak :)

A gyerekemen látni jól a metódust. Kezd angollal. Aztán angol szavak megtoldva u hangzoval, hindi szavak becsempészése a mondatokba és legvégül a helyi nyelvre váltás.

Én is megtanultam pár indiai nyelven a legfontosabb szavakat. Sokkal konnyebb lett az életem.

TaaT 2013.06.25. 19:43:39

Én is sírva röhögök, nagyon jó! :D

Csikós Zsolt 2013.06.25. 20:14:32

Hihííííháááhááhiííííííííí...

conmorientes 2013.06.25. 20:41:19

Hát ez überjó lett !
Gratula.
Rómában mint a rómaiak :)))
Ha odamennék, csak ilyen kotlák szarokkal járnék, vagy esetleg Tata Nano, de az már a szado-mazo kategória :)

conmorientes 2013.06.25. 20:44:09

És már csak azt kottázd ki nekem tuloknak, hogy a Mahindra Bolero-ból neked milyen sakkozással jött ki a Mercedes Benz ? :))))

colonel pondró 2013.06.25. 20:51:40

"A motor az új fejlesztésű, (copy paste, mert megjegyezni nem tudtam eddig) m2DiCR, 2523 köbcentis, négyhengeres. Több oldalon utána néztem, mert a forgalmiban talált értéket nem hittem el. Igen megfontoltan ropogtatja a gázolajat, ha a turbófeltöltő áldásos tevékenységének dacára 63 lóerőt présel ki magából maximálisan." Ezen hangosan röhögök.

colonel pondró 2013.06.25. 20:53:11

@conmorientes: A két név azonos kezdőbetűkkel kezdődik. Ez az összehasonlítás alapja.:-)(pardon, tudom, hogy nem tőlem kérdezted)

conmorientes 2013.06.25. 21:07:36

@colonel pondró:

De te viszont kitűnően megmagyaráztad :)
Hálás vagyok :)

csunyadiszno 2013.06.25. 23:09:16

A kasztni egyértelmű G. AZ orra kivételével tetszik. AZt megkérdezhetem, hogy mit építesz a víz alatt?

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.26. 01:15:31

@conmorientes: Tata Nano??? A goai autónk egy Nano. Nem fogod elhinni, de kenyelmesebb, mint a Bolero

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.26. 01:17:06

@csunyadiszno: Mesterséges zátonyokat építünk. Természetesen erről is írok majd később :)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.06.26. 01:46:29

@dondiridongo: Én azt hittem a természetes zátonyokkal is csak a baj van.Erre ti még több kárt csináltok... :D Jó lett a poszt, ez a sok(?) ember a Totalcarról jött, ahová ki lett linkelve.Jó munkát, poszt-tolást továbbra is. :-)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.06.26. 08:09:33

Beugrottál a bookmarkok közé, várom a posztokat :-)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.26. 11:04:59

@geegee.: mi jó és hasznos zátonyokat építünk. falvakat mentünk meg a tengeri erroziótól.

conmorientes 2013.06.26. 11:23:15

@dondiridongo:

Neked elhiszem :)
És mit szoktatok szállítani az első csomagtartóban a pótkerék mögött ? :)

Kalmár 2013.06.26. 12:27:19

Köszi Totalcar, hogy ilyen sztorikat is felkaptok!
Nagyon tetszett!

Remélem, még hallunk arról is, hogy a meló után, egy indiai klubban, hogyan fejeled meg a disco gömböt :)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.26. 12:28:04

@conmorientes: benzint, mert ott a tank :) A hátsó csomagtartót szintén kerüljük, mert nem nyitható az ötödik ajtó. Strandra meg kajálni járunk vele. Papucs, gatya kell nekünk. Azok meg elférnek a testünkön.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.26. 12:44:31

@Kalmár: Goáig kell mennünk, ha mulatságra van szükségünk. Csak 200 kilometerre van szerencsére. A mi városunkban még fehérembert sem láttak. Mármint élőben. Az éjszakai élet pont a naplementéig tart. Természetesen nem unatkozunk. :)

conmorientes 2013.06.26. 12:59:42

@dondiridongo:

Jól van, csak cukkolni próbáltalak, de persze hogy nem ugrottál be, a lehegesztett ötödik ajtó ügyében :))))
Majd ha Goában látsz esetleg helyi sumakker által porrá tört Ferrarit azt is írd meg :)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.26. 13:06:24

@conmorientes: vannak érdekes képeim, lesznek folyamatosan posztok. Goán annyi a fekvőrendőr, hogy Ferrarival nem lehet közlekedni. Na jó. A gyorsforgalmin igen. Az utak amúgy nagyon keskenyek. Motor a jó választás. Szigorúan az 5000 rúpiás választékból, amit ha nem találsz meg reggel a bokorban az sem baj.

David Bowman 2013.06.26. 13:52:32

Ha nem lopnak, akkor jobban jártatok volna egy 5 éves mercivel.

David Bowman 2013.06.26. 13:54:01

Én egy Európából visszavitt Enfieldet vennék. Nem bíznék a hazaiban.

David Bowman 2013.06.26. 13:56:44

@conmorientes: Emfield, Ambassador, vagy elefánt. Nálam ezek játszanának.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.26. 14:02:15

@David Bowman: nem lopnak. csak a nem helyi gyártású járműveken 110 százalékos védővám van. Az alkatrészen detto.

A következő posztban pont a saját flottámról fogok írni. Nincs akkora baj a helyi cuccokkal. főleg hogy az alkatrész elképesztően olcsó

David Bowman 2013.06.26. 14:06:50

@dondiridongo: Na ja, de hatezrenként futóművet fox generáloztatni? Különben a honlap nem említ 4kerékhajtást.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.26. 14:15:00

@David Bowman: nem is Bolerot kértünk. alapvetően egy öreg szar, de négykerekes Mahindra Majort és egy hétszemélyes Toyota Innovát képzeltünk el magunknak. Egy Majort már 400000 forint környékén lehet kapni...

Hun_Fighter 2013.06.26. 14:28:08

@dondiridongo: Fasza kis blog, Kiwikkel melóztam már én is, eszméletlen népség. :)

indapass90210 2013.06.26. 16:33:40

Ilyen autó születetne az uaz-gémerci-pajero hármas szexből...

Quadanium 2013.06.26. 16:55:03

Én is itt élek.
A sarkvidéki hideg nem csak a fehér embereknek jár és nem csak a kocsiban. Az irodában is ez uralkodik, függetlenül attól, hogy ott vagyok-e vagy sem,
Nem is tudom, hogy élték túl az elmúlt évezredeked AC nélkül.

Mindenki higgye el, sokkal keményebb az indiai napi hideg, mint otthon a téli -20fok.
:-)

redriot77 2013.06.26. 19:43:59

63 lóerő 2.5-ös turbódízeltől? Minek ez a kihegyezett versenymotor ebbe a derék batárba? Hova ez a rohanás? Remélem észbe kap a gyártó is kijön a szívódízel változat is! Az vajon mennyit tudna? 38 lóerő? :)))
Winkler Robi kesergett a Totalcaron hogy micsoda parasztvakítás a BMW M6 560 lóereje: most láthatja hogy nincs veszve minden, mert gyártanak még becsületes autókat! :D

Quadanium 2013.06.26. 21:03:28

@dondiridongo: Pune
Ha ráérsz, gyere, motorozunk egyet :-)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.26. 21:08:04

@Quadanium: Nem hiszem el. A cégünk központja Puneben van. A maharashtrai rendszámból sejtetted, mi?:)))

Quadanium 2013.06.26. 21:33:45

@dondiridongo: Erre kevés a tengerpart, furcsa volt. :-)

Quadanium 2013.06.26. 21:47:26

Egyébként a betonkeverős dolog, nagyon igaz. Még nem is vettem észre, hogy csak ezt vontatják.
Csak azt, hogy sokkal gyorsabban húzzák őket, mint 24kmh, amire persze tökéletesen alkalmatlan a szerkezetek.
Mútkor láttam egy Tata után kötött keverőt, ami szó szerint pattogott az úton, estek le róla az alkatrészek, a munkások persze integettek a ponyva mögül, de a sofőr tojt rá, ha üres előőte az út, akkor megy, nem érdekli semmi.

Quadanium 2013.06.26. 21:50:10

Megyek aludni, negyed kettő van...
Jó a poszt egyébként. :-)

David Bowman 2013.06.27. 06:04:39

@redriot77: Különben a 63 lóerő elég lehet, ha az 100 km/ó-ra van elosztva. Az én verdám pl. 167 lóerős, de nem sok hasznát veszem. Teljesen feleslegesen 220 km/ó-ra van a váltó, de kérdem én, minek? Utar Pradeshben egyébként nincs sebeségkorlátozás.
Csak a10 literes fogyasztást nem értem.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.06.27. 18:48:42

Ment a blog a könyvjelzőbe. Dolgozom indiaiakkal, "mókás" fickók, kár, hogy sokat szívunk miattuk. Meg elő is fordulok arrafelé, de a nyugati oldalon, Mundra, meg Mumbai. Hát a közlekedés húvazze. A vezetési kultúra is, meg a gondolkodásuk. Én rohadtul figyelek, hogy az india beosztott meg ne törje a cégest. :) :) :)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.06.27. 18:53:51

A Mahindrák azok aztán a technika. Tavaly nyár elején hoztunk egy 900 darabos tételt Európába. már eleve furcsa volt, hogy pótalkatrészes dobozokkal megrakva álltak be a raktérb, meg vagy 20-30 db vontatva jött.

Aztán másfél hónappal és egy kanyarral később hoztunk vissa valami 600 darabot belőlük. Mindet vontatva rakták be a hajóba, meg ki Mumbaiban. :)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.06.27. 19:00:10

@Quadanium: Én elhiszem. A 3. tisztem it rinyál, hogy meleg a kabinja, mert 25 fokos, a hídon meg 28 fok van. Honnan vagy kicsiszívem, - kérdem. Hát ő bizony valahonnan Visakhapatnam környékéről. De náluk otthon 20 fok szokott lenni a házban. Hja, barátom, akkor ijb, itt keménynek kell lenni. :)

Én is azt hittem egyébként, hogy a mi (nagy fehér hittérítő) tiszteletünkre van hideg a Totojában. Elsőre jó volt, de úgy 20 perc után már kellemetlen volt.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.06.27. 19:02:44

Elnézést a hiányzó betűkért, elütésekért.....

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.27. 22:03:56

@Tanácstalan: Nyugati parton vagyunk mi is. Ha Ratnagiri kikotojebe hoznal veletlenul cementet, feltetlenul szolj! :)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.06.27. 22:53:03

@dondiridongo: Sajnos ha olyan vasat vinnék, ami cementet számít az azt jelentené, hogy valami piszkosul félresikerült. :) Kocka rakománnyal dolgozom, az tiszta, kiszámítható, alig- alig süllyed el...

Sajnos nem én szabom meg hová megyünk. Meg igazából az Arab -tenger a délnyugati monszun idején nem túl barátságos hely, igaz legalább nem lőnek rád a kalózok. Viszont a blogodat olvasni fogom, hátha 17 év után megértem, hogy ezek a fordítva bólogató kisfiúk miként gondolkodnak. :)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.06.27. 22:55:30

számít = szállít

Kissé haldoklik a laptopom. :P

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.28. 08:49:05

@Tanácstalan: szeptemberig nem is tudnal jonni a kikotobe, nem fogadnak vendegeket. persze mi sem tudunk dolgozni. Arrol hallottal, hogy egy eve olasz hajosok lottek le nehany halaszt Kerala partjainal? azt hittek kalozok...

Quadanium 2013.06.28. 19:45:23

Kicsit megzavart a Dél-India, Ti hol is vagytok akkor?
Maharashtra-ban, vagy délen?
Ratnagiri-hez mondjuk nem voltam közelebb, mint Diveagar., ami egy hétvégére egész jó hely.

Quadanium 2013.06.28. 19:49:43

@Tanácstalan: Jó ez a fordítva bólogató dolog.
Inkább olyan, mint, amikor vízszines nyolcast próbálsz meg csinálni a fejeddel.
Ez a végtelen jele, ami errefelé teljesen rendben van, ha időben mérjük.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.28. 22:38:35

@Quadanium: Maharashtra, Del-India :) Amugy masfel evig Keralaban eltunk. Cochinban jartal?

zdyzs 2013.06.29. 08:03:56

@dondiridongo: Szuper poszt! Jöjjön a többi!

Csak halkan mondom, hogy a klasszikus Dél-India Kerala és Tamil Nadu esetleg Karnátaka meg Andra Pradésh. Ezért volt a félreértés.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.29. 09:03:06

@zdyzs: sziaaaa!!!! :) Az indiai kollegaim Del-Indianak aposztrofaljak. Meg a gyerek is igy tanulta.

Quadanium 2013.06.29. 17:27:19

@dondiridongo: Itt is a használják a Dél-Indiát, de nem magukra. :-)
Egyébként annyira nem vágom, ha azt mondjátok, hogy ez is az, akkor legyen!

Keralaban még egyáltalán nem voltam, Sri-Lankára akarok menni nemsokára (bár az csak halkan mondva India...).
Aztán meg Goa.

Aztán meg haza végre. :-)

zdyzs 2013.06.30. 09:17:27

@dondiridongo: Mindig tanul az ember, itt Északon senkinek nem jutna eszébe Maharastrát Dél-Indiába tenni. Mondjuk megkülönböztetik, hogy "Délen" (ebbe beletartozik Mumbai is) meg azt, hogy Dél-India (ez meg leginkább Kerala meg Tamil Nadu).

zdyzs 2013.06.30. 09:20:02

@Quadanium: Sri Lanka tényleg India Light. Kevesebb ember, keveseb kosz, (éppen csak) normálisabb közlekedés, de egyébként nagyon hasonlít Indiára. Ha mész, Nuwara Eliya-t és környékét ne hagyd ki.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.06.30. 10:00:49

@Quadanium: Goa sem India. Szezonban minden masodik motoros feher, a night marketen MINDEN indiai arus beszel oroszul es magyar langost arul a nemet vallalkozo. Most probaljak kiebrudalni az orosz mafiat. Sajat taxi tarsasaguk van Eszak-Goan, ettermeket uzemeltetnek stb. Turista vizummal, persze.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.07.01. 14:42:22

@dondiridongo: Erről az a véleményem, hogy hitték? Engem 2011-ben Mombassán kasztliztak be, mert a hajón lévő biztonságiak "figyelmeztető" lövést adtak le a felénk közelítő "halászokra", és az egyiket sikerült eltalálni. Fura egy halászok voltak, gépfegyverrel halásztak, csak éppen bizonyítani nem tudtuk. És ez ott történt, ahol fegyveres őrhajónak kellene vigyáznia ránk. :) Szóval kissé remeg az ember ujja a ravaszon, érthető.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.07.01. 14:46:47

@Quadanium: Jó, jó, de engem meg lehet vele zavarni rettenetesen. És az indiai töki mellé van két bolgárom is. :)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.07.01. 23:53:11

@Tanácstalan: Hat... Unokaknak te is tudsz mit meselni majd :)))

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.07.02. 03:01:00

@dondiridongo: Az ilyenekről nem mesél az ember otthon. Vagy erősen cenzúrázva. :)

David Bowman 2013.07.03. 15:22:01

Pedig nekik ártanak legtöbbet a kalózok. Malinditől északra csak földutak vannak, és azon zötyög a busz , mert hajózni nem mernek. Nincsenek belföldi hajójáratok.


süti beállítások módosítása