Lamborghini Indiában
A héten megnyitott az első Lamborghini bemutatóterem Delhiben. A Gallardo és Aventador osztály minden változata elérhetővé válik az indiai milliomosok számára.
Erről egy régebbi történet jutott az eszembe. A Porsche M5 telephelyén vette át hőn áhított Lamboját egy (ha jól emlékszem kecskeméti) üzletember. Lemegy a ceremónia, főhősünk finom pedálkezeléssel fordulna ki a kereskedésből, amikor a telephely saját fekvőrendőre váratlanul oszoljt parancsol az első lökhárító alsó traktusának. Mert a Lamborghini trailerrel jött és lábon ment. A hasmagsságra senki sem gondolt. Az első fecske komoly tanulsággal szolgált...
Az indiai fekvőrendőrök még a magyar kollégáiknál is jobban hánynak fittyet a szabványokra. Indiában, országúton teljesen normális dolog a kanyar előtti fekvőrendőr. A cél a sebesség mérséklése volt. A valóságban viszont annyit értek el vele, hogy az elnézett kanyar észlelésekor már BIZTOSAN a levegőben legyen az első kerék és ne kelljen a Föld amúgy is fogyóban lévő kőolajkészletét, mentőautóban való felhasználással pocsékolni. Olyan sebességgel érjük el a sarki kókuszpálma törzsét, hogy esélyünk sem marad a túlélésre. Motoron persze még gyorsabb a halál egy ilyen szituációban.
Vízionálom a jövő legjobb üzletét. Nyitok egy használt Lamborghini kereskedést és Indiából fogom kiszippantani a porlepte autókat. Az útviszonyokat ismerve, az új tulajdonosoknak nem lesz sok helyük átlépni a 100 km/h-ás sebességet. Marad nekik a pályanap.
Bajban a Hindustan
India emblematikus autógyártója felhalmozott 1,4 milliárd forintnyi tartozást. Állami segítséggel és egy új modellel próbálnak kimászni a gödörből. Az új modelről egy kép már korábban kiszivárgott.
A rövidre vágott és arányait vesztett Ambassador a négy méter alatti, jelentősen olcsóbb adókategóriát próbálja vevőmágnesként használni.
Rossz nyelvek szerint a Hindustan gyár tulajdonosa, miniszteri szinten osztogatta a kenőpénzt, hogy gátat vessenek az indiai kisautók kifejlesztésének és az Ambassador legyen egyetlen elérhető megoldás a nép számára. Láthatóan foggal és körömmel ragaszkodnak a néhai Morris Oxford présszerszámaihoz.
Royal Enfield cafe racer
A Chennaiban található manufaktúra újabb változat értékesítését kezdte meg. A hivatalos honlapon már angol és francia lakcímmel is regisztrálhatunk tesztvezetésre.
A Continental GT a kissé átdolgozott, immáron 535 köbcentis motorral már majdnem eléri a 30 lóerős álomhatárt. A lendkerék könnyebb lett és a gyújtási térképet is átprogramozták a dinamizmus jegyében. A digitális gyújtás mellett a Keihin injektor fosztja meg a tulajdonosokat a berögzült hidegindítási rituáléktól. A mechanikus építőelemeken túl a motor minden porcikája magán viseli az indiai kávésítás nyomát.
A helyi tesztelők szerint jól sikerült az átalakítás. Kevesbé reagál idegesen az úthibákra, mint a korábbi - és természetesen gyártásban maradó - változatok. Brembo tárcsafékek szolgálnak mindkét végén a motornak, a fogyasztás is megállapodik 5 liter alatt. Több ujságíró ragasztotta a GT Continentalra az "Eddigi legjobb Enfield" címkét.
Az árcédulán látható 560000 forintnyi rúpia és a (nagyszülőkkel kiegészült) család szállítására alkalmatlan ülés gondoskodnak róla, hogy a tea kedvelő indiaiak csak korlátozott számban térjenek át a kávéra. Ennek ellenére a hazai megrendeléseket kiegészítő brit és a francia eladások megfelelő mennyiségű munkát biztosítanak majd a kelet-indiai manufaktúrának.