Mi ez?

Indiában élek. Nem önmagamat vagy a gurumat keresem, hanem élményeket és pénzt. Ez a blog egy közlekedési kaleidoszkóp az én szemüvegemen keresztül - elsősorban Indiából. 

Like

Címkék

Friss topikok

Haszontalan autós extrák az indiaiak szerint

2013.12.23. 07:23 - dondiridongo

India vezető autós magazinja összegyűjtötte a tíz leghaszontalanabb extrát és tartozékot. Lássuk mit tartanak feleslegesnek az indiai szakújságírók.

Érmetartó

topten-08.jpg

Első helyen az érmetartó szerepel. Indiában a parkolóautomata fogalma ismeretlen, viszont koldus van elég az utakon. Ezért kizárólag a kéregetők kiszolgálása ad értelmet az érmetartónak, ami kevés a létjogosultságához.

Iránytű

topten-10.JPG

Nem értik Indiában, hogy minek az iránytű a műszerfalra. Ezzel mi is így vagyunk szerintem. Egyedül Amerikában hasznos kiegészítő, mert ott még a mai napig létező útbaigazítás a “menjen három órát észak-nyugatra és forduljon balra”.

Tempomat

topten-07.jpg

Szintén Amerikára mutogatnak az indiaiak: annyira van szükségük sebességtartó automatikára, mint halnak biciklire. Indiában nincs olyan útszakasz, ahol a tempomat pihentető felügyelete mellett akár perceket is haladhatnánk.

Menetfény

topten-03.JPG

Az állandó menetfény szintén a listára került. Semmi szükség rá, ez egy napos ország, mondják az újságírók. Nappal nem kell több fény, mint ami a Napból jön és ezt a közlekedés összes résztvevője  jelzi is bőszen, ha véletlenül tompítottal megy valaki az országúton. 

Elsősegély csomag

topten-04.jpg

Az elsősegély csomag haszontalan kolonc. Valószínüleg az előírásokkal van baj: azt mondják, hogy a boltban kapható (vagy az autóhoz kapott) készletek csak látszólag alkalmasak elsősegély nyújtásra. Jobban járnak az autósok, ha összeállítanak maguknak egy normálisat és a kesztyűtartóban tárolják. Igazán vehették volna a fáradtságot, hogy legalább leírják, hogy mit tartalmazzon a készlet...

Hátsó légterelő

topten-05.JPG

Indiára nem jellemző a tuning őrület, de úgy látszik  a szolid kiegészítők terén sem megengedőek. Semmi szükség a spoilerre, nem tudnak úgysem olyan gyorsan menni, hogy értelme legyen. Ebben egyet is értünk.

Tetősínek

topten-01.JPG

Az indiai újságírók a következővel támasztják alá a haszontalanságát: mikor láttunk sílécet, kerékpárt, vagy kenut szállító autót. Nyilván lemaradtak a legegyszerűbb kereszttartó felhasználási területét taglaló előadásról.  Bár ha jobban belegondolok Indiában csak olyan tetőcsomagtartót láttam, ami fel volt csavarozva/hegesztve/kötözve. Levehető csomagtartót nem használnak. Minek is. Ha csak alkalomadtán cipekednek, egyszerűen rápakolnak a tetőlemezre és lehúzzák spaniferekkel.

Szemüvegtartó

topten-06.JPG

Ebben is igazuk van valahol. India napos ország. A napszemüveg itt tényleg kell. Általában nagyméretűt használnak, hogy a lehető legnagyobb mértékben kizárják a zavaró napsugarakat.Az újságírók szerint csak csecsebecsék tárolására alkalmas ez a (kisméretű divatnapszemüvegek számára kialakított) rekesz. Peugeot 307 nincs Indiában, ezért nem láthattak igazán méretes, akár búvármaszkot is befogadó tárolót.

Napfénytető

topten-09.JPG

Újabb szófordulattal szemléltették az indiai médiamunkások a napfénytető haszontalanságát. Annyi szükség van rá, mint tengeralatjárón az ablaktörlőre. Abba most nem megyek bele, hogy szélvédő sincs a tengeralattjárón... Az a baj a nyitható tetővel, hogy a buszokon ülők beköphetnek az autóba. Tény, hogy a buszoknak nincs ablaka és az indiaiak többsége pánt rág. Ezek különböző növények dohánnyal keverve, hosszasan rágják és folyamatosan köpködnek.

Vízhőmérséklet-mutató műszer

topten-02.JPG

Elmúlt már az az idő, amikor elindulás előtt ellenőrizni kellett a hűtővíz szintjét és menet közben a folyamatosan a vízhőfokmérő mutatóját figyeltük. Manapság jobbak az autók, nem kíváncsi senki sem a pontos értékre. Elég egy figyelmeztető lámpa, legyen száműzve ez relikvia a műszerfalról.

Vannak saját tapasztalataim az eltérő ízlésről és gondolkodásról. Európában haszontalan dolognak tartjuk, de a Datsun is beépítette a visszatérő modelljébe: első padülés. Segítségével egész kényelmes az első traktus három ember számára is. Amikor megjelent az új Maruti (Suzuki) Swift, nem fogyott az elvárt mértékben. Kiderült, hogy nincs igény a számtalan légzsákra, az autók jelentős százaléka életében egyszer sem lépi át a 100 km/h-ás sebességet. Sőt, Kerala államban 70-nél gyorsabban nem is lehet menni a közúti szabályok szerint. Kettő légzsák bőven elég, a többit ne építsék be és legyen olcsóbb az autó. Újautó átadásnál hímzett párnákkal kedveskednek az újdonsült tulajdonosoknak. A gyárban felkerült nejlont az ülésről, napellenzőről nem szabad levenni, a minőségellenőrzési ablakmatricákat tilos eltávolítani. Minél több csomagolást hagynak az autón, annál tovább marad meg az újautó érzés a tulajdonosban. Maga az átadási procedúra is megér egy külön bejegyzést: kevés olyan országról tudok, ahol a vevő vallásától függően vezénylik le.

Forrás: www.autocarindia.com

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karmageddon.blog.hu/api/trackback/id/tr995698561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszkütyü 2013.12.23. 07:46:53

A buszból tetőablakra célzott köpés nagyon tetszett :-)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2013.12.23. 08:45:09

Jók ezek a cikkek! Érdekes ország, érdekes szokásokkal,...

Visionstar 2013.12.23. 09:01:49

Szerintem autó se kell nekik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.12.23. 09:36:08

Abuszból tetőablakon át való beköpésért nem kell indiáig menni, ilyen itthon is van. (bár jellemzően egy indiai népcsoport csinálja itt is.)

amenta 2013.12.23. 09:37:39

Hát érdekes a felfogásuk az egyszer biztos.

☉ ☾ 2013.12.23. 10:43:39

Annyit azért nem köpködnek... főleg nem buszra, de hát a rosszindulat az bizony erős Magyarországon - nem mellesleg arrafelé elég jól vezetnek az emberek, észak-India útjain pedig nagyon szép autós élményekkel lehetünk gazdagabbak..

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 10:53:55

@☉ ☾: Van Indiaban szerzett jogositvanyom, es tobb, mint 30000 levezetett indiai kilometer mogottem. Hat... Koltoi tulzasnak erzem azt, hogy jol vezetnek. Vannak akik jol vezetnek, de altalaban csak haladnak es majd lesz valami. Tamil soforokkel talalkoztal mar? Naluk eroszakosabb soforoket nem lattam meg. A KRESZ-ben egyebkent benne van, hogy ne kopj ki mozgo jarmubol :)

☉ ☾ 2013.12.23. 10:59:52

@dondiridongo: A tamiloknak annyira de annyira rossz hírük van, hogy annyira azért mégsem ördögök ők sem, de ne általánosítsunk. Amit te erőszakosnak nevezel, az ott elfogadott határozott viselkedés, ami az autó méretéből adódik, tehát nem erőszak, de európaiaknak egy ilyen vezetési próba nem nagyon ajánlott.

Sokkal lassabb a közlekedés mint bárhol máshol a világban, az utak rosszak, de a Himalája útjain bizony profin vezetnek.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.12.23. 10:59:55

Akkor a "Világ legrövidebb könyvei" sorozat két újabbal bővült:

- Az indiai kabrióklubb tagsági listája
- 200 km/h feletti kalandok a kolkatai körgyűrűn

☉ ☾ 2013.12.23. 11:03:58

@Sam. Joe: Mumbainak nézz utána. A nyomor végtelen, és gazdagok életszínvonala is az.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 11:09:17

@☉ ☾: nem. Ez nem igaz. A tamil nadubol eszakra tarto orszagut melletti faluban laktam masfel evig. Csak es kizarolag tamil teherautok voltak az arokba borulva. Nem hatarozottan vezetnek, hanem allatok. Ezt nem csak en mondom, hanem az indiai barataim is. A tamil barataim is.

1kutya 2013.12.23. 11:54:02

@Visionstar: ja, csak macskaszem az elefántra :)

isti77 2013.12.23. 11:54:47

A hűtővízhőmérőt egyes európai gyártók is kezdik felesleges extraként értelmezni, szerintem abszolút nem az, főleg az egyre inkább elterjedő turbómotorok korában.

Rocko- 2013.12.23. 12:01:16

@Sam. Joe: akiknek 200 km/h felett a kolkatai körgyűrűn beleköptek a kabriójukba.

(Bachsmati rizs.)

Rocko- 2013.12.23. 12:03:44

@isti77: ha van is, akkor se a valóságot mutatja, így a kérdés jogos: akkor meg minek?

☉ ☾ 2013.12.23. 12:28:33

@dondiridongo: A tamil tapasztalataid azért nem igazak az egész országra, ezt te is beláthatod.
A hozzászólások színvonala (rush4you) szép önreflexióként is értelmezhető...

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 12:46:26

@☉ ☾: Nahat. Akkor mar a tamilok megsem hatarozott es udvarias soforok? A ceges soforunk Maharshtrai. Haverome keralai. Megkerdezem a chennai magyar fiukat, hogy ok mennyire szeretik a sajatjukat. Vagy a goai allando taxisunkrol meseljek? Bar, ha nincs nagyon bemalnazva akkor egesz jol vezet. Amikor Munnarban buszoztunk, a teafoldek szerpentinjein is volt azert sziszeges rendesen. Szerencses vagyok, mert motorral is csak harom balesetem volt, egyik sem az en hibambol.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 13:00:19

@☉ ☾: hamar hivatasos soforok: az all india permit buszok, teherautok soforjei 20-24 orat siman levezetnek egyhuzamban. Ha ennyire otthon vagy a temaban, akkor te is olvastad cikkeket es tudod, hogy alkohollal es droggal tartjak ebren magukat. Ez a teny is sokat javit az elozekenysegukon. Ja nem. Hatarozottsagukon.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 13:01:38

Itt szeretnem megjegyezni, hogy imadom Indiat minden ugyes-bajos dolgaval egyutt, de a tenyek makacs dolgok...

1kutya 2013.12.23. 13:19:08

@Rocko-: dísznek. jól mutat a műszerfalon... :-DDD

Rocko- 2013.12.23. 13:26:05

@1kutya: hát kb. de ennyi erőval egy plüss patkányt is tehetünk oda.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.12.23. 14:50:29

A többség oké, de én pl nem vennék vízhőfok mutató nélküli autót. Nálunk arra is jó, hogy a termosztát hibáját kimutassa, ami máshogy szinte sosem derülne ki és télen állandóan hidegen járna a motor. Alkalmas pl a hűtőfolyadék szivárgását is megmutatni ( ha lassú a szivárgás, először csak melegebben jár a motor, de nem forr a víz, ezt is látni a mutatón).Az a figyelmeztető lámpa fényes nappal annyit ér, mint a tescos sátor télvíz idején.

Indiában mondjuk a termosztát nem lényeges, de ennyi erővel műszerfal sem kell nekik, akkor még olcsóbb lenne.

DonVincenzo 2013.12.23. 15:33:10

Tsómnak volt első generációs Cliója. Ha jól tévedek abban sincs vízhőfok mutató csak hibajelző piros lampion.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.23. 15:41:16

a vizhofokmerore: van egy ismerosom aki hotan-aramlastannal foglalkozik, es tett a kocsijaba egy precizios vizhomerseklet mero RENDSZERT, 11 helyen meri a vizhofokot es meg tudod nezni a legnagyobb egy perc alatt vegbe ment vizhomerseklet valtozast is.

felettebb erdekes es szorakoztato az adatokat letoltve visszanezni egy napi hasznalatot a vizhomerseklet tukreben. Latod mikor alltal meg tankolni, mikor mentel autopalyan, mikor ultel a dugoban, stb.

JA!

a blog SUPER, minel tobb irast ha lehet pliiz :)))

zdyzs 2013.12.23. 15:53:54

@☉ ☾: Én is jó pár ezer km-t vezettem már Indiában és azt kell mondjam a sofőrök 80%-a nem vezet jól. Mitől is vezetne, mikor soha nem tanult vezetni és egy jó részük két éve maximum tehenet vezetett, nem hogy motorizált járművet. Aztán felkerül a városba és hirtelen a volán mögött találja magát. Vezet, ahogy tud, próbálja nem összetörni a rábízott autót, amely sokszor többe kerül mint amennyit életében összesen keresni fog.

Vannak akik tudnak vezetni, de ez az elenyésző kisebbség. Tényleg az a nagy mázli, hogy nagyon lassú az átlagsebesség. A tempomat abszolút használhatatlan. Bár Radzsasztánban meg Tamil Naduban azért vannak olyan utak, ahol lehetne értelme.

☉ ☾ 2013.12.23. 17:05:24

@dondiridongo: Eszem ágában sincs vitázni veled, tényleg lenne értelme (?), csak éppen most értem haza Indiából sokadszorra, és azt látom, hogy megy az általánosítás és megpróbálod feltüntetni magad mint India-szakértőt. Tamil sofőr=vadállat, vagy pl. Varkalai szállodás=akármi. Persze a te dolgod, csak olyan rossz azt látni, hogy Indiáról primitív vélemények és sztereotip ostobaságok látnak világot, és néhányan még rá is erősítenek erre, vagy jogot formálnak rá.
Van egy tamil tablaművész ismerősöm, képzeld nem sötét alak, annak ellenére, hogy vezet autót, persze biztosan jól válogatok az ismerősök között.

Nem olvastam a cikkeidet, személyes tapasztalataim vannak. Északon bekábítózott sofőr nincs, csak halott bekábítózott sofőr, mert az út veszélyes. Mégis van forgalom, és aki ott helytáll, az tényleg jól nyomja. Nem a Munari "szerpentineken" ügyeskednek. Azt viccnek tartanák.
24 órát tényleg levezetnek, főleg a fiatalok, dzsippel, és ezt rettenetes látni, hogy egyetlen sofőr eltart így hat másik embert.

Miki-oooo 2013.12.23. 17:19:14

Az indiaiak 99%-a nem tud vezetni. Ez tény. A maradék 1% pedig ki van szolgáltatva az előbbi 99%-nak.

Borzalmas ország. És nem csak a közlekedés miatt:

www.youtube.com/watch?v=E9V2Z2ZFpoY

randomuser1 2013.12.23. 17:20:54

monnyuk, túllépve azon, h fújindia -végre egy nép aminél mi is jobbak vagyunk- sztem tökre igazuk van :)

randomuser1 2013.12.23. 17:22:04

@Miki-oooo: ez tökre igaz kis hazánkra is :)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 18:58:10

@☉ ☾: en is jarok orvoshoz, megsem tudom, hogyan mukodik egy korhaz. Nem vagyok India szakerto, de az atlag honfitarsaimnal tobbet tudok rola. Ez nem erdem, hanem allapot. En nem kikapcsolodni es tamil tablas soforoket nezegetni megyek Indiaba, hanem ott dolgozom. Gyereket iskolaba hordani minden nap, nem ugyanaz, mint atszellemulten zotykolodni a Mahindraban. Ez a cikk egyebkent az Autocar magazinban jelent meg, en csak leforditottam. A kommentelok kozott van olyan, aki hosszu evek ota kint el. Hasonlo velemenyen van mint en es mint a tobbi indiai. Kiveve a hos tamil tablamuveszeket a Himalaya utjain. Akar tetszik, akar nem: ez a valosag. Ajanlom figyelmedbe a "Bongeszoablak bezarasa" funkciot es tovabbi biztonsagos kozlekedest kivanok India utjain.

Pere Viki · http://indiapass.blog.hu 2013.12.23. 19:13:06

@☉ ☾: Amennyiben a tamil sofőrökről (vagy úgy általában az indiai sofőrökről) alkotott fenti véleményt primitívnek, illetve csupán sztereotip ostobaságnak találod, akkor ajánlom figyelmedbe a The Hindu, illetve a The Times of India című napilapok egy-egy ide vonatkozó cikkét, melyeket alább linkeltem.

articles.timesofindia.indiatimes.com/2013-11-19/chennai/44241104_1_private-buses-bus-operators-omni-buses

www.thehindu.com/news/national/driving-the-wrong-way-on-road-safety/article4038820.ece

Kedvenc részeim:

Amikor már tökvénybe iktatnák az alkoholszondát... "Other rules to be introduced by transport authority include having a breathalyzer inside every bus so that passengers can test the driver if they suspect he is drunk".

"For 10 years now, Tamil Nadu has been leading the country in the number of road accidents. In 2012, private buses in TN caused 916 fatal accidents - the second highest in the country after Uttar Pradesh, and 2,196 non-fatal accidents - the highest in the country."

"Driving licences are even now handed out at RTOs with little or no testing." Én mondjuk számítógépes KRESZ tesztet írtam Keralában.

Szóval talán mégsem annyira légből kapott a feltételezés, miszerint durván vezetnek az indiai sofőrök. Továbbá nem csak minket, "nyugatiakat" zavar mindez, hanem nagyon úgy néz ki, hogy őket is.

☉ ☾ 2013.12.23. 19:20:49

Jól van, nyugodjatok meg, igazatok van.
Minden jót.

ozmrtn 2013.12.23. 19:38:39

Reformatus vagyok es most elkepzeltem egy reformatus ujauto atado ceremoniat urvacsoraval, predikacioval es zsoltar eneklessel.

legelső MortalWombat 2013.12.23. 19:41:16

@Sam. Joe:
Akkor a "Világ legrövidebb könyvei" sorozat két újabbal bővült:

- Az indiai kabrióklubb tagsági listája
- 200 km/h feletti kalandok a kolkatai körgyűrűn"

- az NSP (NoSpeedLimit) Klub tagjainak névsora

legelső MortalWombat 2013.12.23. 20:33:15

@wmiki:
Kizárólag az objektivitás védelmében érdemes lenne visszaolvasnod.
Már csak azért is, hogy lásd, kinél gurult el előbb a gyógyszer.

1349973572759 2013.12.23. 20:38:36

@legelső MortalWombat: Kizárólag az objektivitás védelmében még a kommentem is eltűnt. Szerintem a téma érdektelen, a csillaghold nevű korrekt volt, olyan szarakodást amit ezek itt csináltak, ő meg sem közelítette.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 20:40:07

@legelső MortalWombat: Koszonom, kivettem a hozzaszolast, mert ertelmetlen frocsogesnek nincs helye. Tenyleg arra szerettem volna ravilagitani, hogy nem gyerekjatek az indiai kozlekedes. Van benne rendszer, de jobb reflexek kellenek, mint Europaban.

1349973572759 2013.12.23. 20:43:19

@dondiridongo: Csúnya hozzászólók. Ha egyetértenek, barátok. Ha nem, akkor töröljük. Nem vagy te fideszes? Hahaha.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 20:54:05

@wmiki: ha nem lennel ilyen egyszeru, maradhatna. De az ostoba frocsogesed nem fog hianyozni senkinek. Erdemben is hozza tudsz szolni, vagy csak kurvara raersz masokat fikazni? Miert erzed, hogy egy a sajat bevallasod szerint is erdektelen temahoz hozza kell szolnod? Egyedul vagy? Unatkozol? A tv erdekesebb...

legelső MortalWombat 2013.12.23. 21:03:01

@dondiridongo:
Én abban a helyzetben vagyok, hogy nem éltem Indiában, és fogalmam sincs arról, hogy ott milyen a közlekedés. Éppen ezért szívesen olvasom ezt a blogot, nagyon tetszik, pláne a stílusa.És a hozzászólások is érdekesek.
wmiki beírásának törlését már csak azért sem tartom szerencsésnek, mert 1. nem értik a többiek, én mire reagáltam, 2. a meccset Te és csillaghold már lejátszottátok, ő csak ezzel kapcsolatban írta le a véleményét.
(Hozzátenném, hogy nem volt szerencsés a beírás, mert a blog kellemes, poénos stílusához nem illeszkedett, de ez az egy elfért volna. Meg elvégre demokrácia és szólásszabadság van, vagy mifene! Szerintem.)
De ez a Te döntésed! Ettől én még itt maradok!

1349973572759 2013.12.23. 21:05:23

Egyetlen felvetésemre sem válaszoltál érdemben, viszont letorkoltál másokat, kommentet töröltél, beszólogatsz másoknak, aztán a kritikára összeugrasz mint egy tengerimalac.

Nem érdekes ám ez, csak itt fent valaki normálisan beszélt, te meg könyökölted anyuval együtt, és ez feltűnő volt. Én pedig nem beszéltem úgy mint te itt fent. Jaja.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 21:09:23

@legelső MortalWombat: :) szerintem lesz meg nehany gyongyszemunk wmiki repertoarjabol. Az elso troll tobb, mint szazezer egyedi latogatobol...

rush4you 2013.12.23. 21:12:46

@☉ ☾: nem szép törölt postra hivatkozni :)
akkor is csokibombát Indiára :)

1349973572759 2013.12.23. 21:14:21

@dondiridongo: Vedd már észre, hogy te vagy a saját oldalad trollja. Hiába dörgölőzöl wombathoz, ő is ezt mondta neked.

rush4you 2013.12.23. 21:16:29

@rush4you: na meg a klasszikus, hogy ontopik legyek
No horn No way, javaslom ízlelgetésre
Az angol gyarmatosítás elmúlása óta nem sokat változhatott az az ország, rájukférne még belőle vagy 100év.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 21:18:29

@wmiki: olvass. Aztan megegyszer. Aztan mutasd meg valakinek, hogy jol ertlemezted-e. Utana irj. De ne ide.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.23. 21:20:01

Amúgy a fordulatszámérő is fölösleges az automatákba:-)

1349973572759 2013.12.23. 21:21:08

@rush4you: Repülőterek száma: 232. Valami azért lehet emögött.

1349973572759 2013.12.23. 21:22:37

@dondiridongo: Ne égesd már magad. Gyerekes vagy. Most meg sértődj meg.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 21:34:45

@rush4you: hallod, sokat gondolkodtam rajta, hogy kinek jobb. Teny, hogy az angolok nelkul meg vasuthalozatuk sem lenne. Viszont megmaradt a lassabb eletritmus, laza hataridok es teaszunet ha kell, ha nem. Van szocialis aktivitas, van szabadido, van minden, amibol nekunk egyre kevesebb.

ostvan2 2013.12.23. 21:46:16

wmikivel nem érdemes foglalkozni.
A poszt és a hozzászólások érdekesek.
Köszi

legelső MortalWombat 2013.12.23. 21:49:16

@wmiki:
"Vedd már észre, hogy te vagy a saját oldalad trollja. Hiába dörgölőzöl wombathoz, ő is ezt mondta neked."

Nem ezt mondtam. Azt írtam, nem kellett volna törölni az amúgy nem ide való beírásod. Trollról szó sincs.
Szerintem lépjünk már túl ezen!

JohnHenry 2013.12.23. 22:04:09

@☉ ☾-nek pedig igaza van, a posztoló bátran általánosít és nem tűri az ellenvéleményt. kellemes karácsonyt!

☉ ☾ 2013.12.23. 22:08:21

Jó szándékkal írtam, hogy nyugi, rátok hagytam, hogy igazatok van (persze nincsen, de ezt veletek reménytelen megbeszélni), de csak sikerült másba is stabilan belekötni.

Volt egy nagyon szép buszos élményem még 7 éve Indiában. Talán a gangesz forrás felé vezető úton -, leomlott az útra a homokfal egy része, de a buszvezető úgy gondolta, hogy a közepes homokdombon át tud azért hajtani. Nem tűnt reménytelennek. Mindenki leszállt a buszról, levitték a cuccaikat is, aztán mikor én is leszálltam volna, úgy gondoltam, hogy ez szemétség, hogy ezt az embert egyedül hagyjuk, aztán vele maradtam. Ketten ültünk elől - jól kiszámítottuk, hogy ha gond van, a nyitott ajtót még elérjük -, aztán gázt adott. Nyögött a busz rendesen, de sikerült átérni. A túloldalra érve a sártenger úton aztán megálltunk, a vezető leszállt, vett valami gyümölcsöt és vállamra támaszkodva ette meg. Úgy nézhettünk ki mint valami távoli testvérek.

1kutya 2013.12.23. 22:14:38

@wmiki: te kérdezed? mint fideszes bérkommentelő? nem kicsit vagy röhejes...

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 22:21:27

@JohnHenry: nincs bajom az ellenvelemennyel. Sot! Csak azt nem szeretem, ha valaki turistakent jarkal Indiaba es ALTALANOSIT. Itt feljebb van meg egy komment valakitol, aki mimdannyiunk kozul a legmelyebben belelat az indiai valosagba. Erdekes modon o is hasonloan velekedik a kinti vilagrol. Nekem is vannak mesebe illo torteneteim az indiai kozlekedesrol, de ebredtem mar az intenziven is, kozuti baleset utan. Ha odaadom a lanyomat egy hetvegere, imadni fogod, hogy milyen tundi-bundi. Ha egy evre adnam, mar mas lenne a velemenyed. Remelem erted a problemat. Boldog Karacsonyt!

☉ ☾ 2013.12.23. 22:29:32

@dondiridongo: Honnan veszed, hogy turistaként járkálok Indiába? Fogalmad sincs mit csinálok.
Viszont elfogadom, hogy te, lakóhelyed miatt széles látókörű autószerelőként úgy látod, ahogyan látod a dolgokat.

Pere Viki · http://indiapass.blog.hu 2013.12.23. 22:33:05

@☉ ☾: Én is jó szándékkal írtam neked, illetve osztottam meg mások véleményét veled, hiszen a vita úgy vita, ha érveket sorakoztat fel az ember. És hidd el, sokkal szívesebben hallgatom meg a történeteidet, mint azt, hogy mekkora sötét állat vagyok. Úgyhogy ha túl lehet lépni azon, hogy ismeretlenül pocskondiázzuk egymást, akkor lehet értelmes eszmecserét folytatni.

Én sem tartom szerencsésnek a kommentek kitörlését, mert most már csak azt látjátok, ahogy mi reagálunk a minket kéretlenül sértegetőkre. Számomra a blogolás egy olyan dolog, ami nekem és remélem az olvasóknak is örömet okoz. Ebbe a kellemes érzésbe nagyon rosszul jön ki, ha valaki, akit nem is érdekel a téma, csak úgy heccből belemagyaráz és ismeretlenül ostoba parasztnak titulál. Nem értem a trollkodás lélektanát.

Végül pedig az jutott eszembe, hogy amikor nálam kommenteltél valmikor a múltban és valamiben kijavítottál, elismertem, hogy igazad van, úgyhogy légyszi' ne általánosíts, miszerint "velünk nem lehet megbeszélni"... :-)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 22:33:11

@☉ ☾: mibol gondolod, hogy autoszerelo vagyok??? Nem. Nem vagyok az. Mas okot nem talalok arra, hogy ilyen suletlensegeket irsz. Ujsagcikkeket atnyalaztad? Tudom, hogy nincs igazam, de valamiert az ujsagok is ezt irjak...

☉ ☾ 2013.12.23. 22:50:45

@Pere Viki: Kedves Viki, a böngészőablak bezárására biztatás észérvek helyett, az milyen kultúrkörből való? Mert azt nem ismerem kommunikáció képesnek.
Egyébként semmit nem tudok "rólatok". Azt látom, hogy tandemben nyomjátok a vélt sérelmeitek megtorlását, és ez nem csak árulkodó, hanem teljesen érdektelen is.
Le is lépek innen, csak épp benéztem, azt hittem van valami érdekes.
Sajnos csak a szokásos egyoldalú, előítéletes elfogultság annyi szellemi távlattal, amit egy generikus turistát teljesen kielégít.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.23. 23:15:28

@☉ ☾: azt en irtam, nem Viki. Mindegy is. Legyen itt vege a dolognak. A tamilok jo soforok, belatom. Na megyek autot szerelni, hogy kerek legyen a golyo. Boldog Karacsonyt!

Németh András 2013.12.23. 23:17:17

@visszakettopadlogaz: üzenem az ismerősnek hogy ezeket (tankolás, dugó) a sebességből is ki lehet következtetni, de biztos jó volt beépíteni a 11 műszeres hőfokmérő rendszert :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.24. 03:05:16

@Németh András: menthetetlen a srac, a BBQ sutojet ket honapig szerelte hogy "javitsa az egyenletes holeadast, de lenne meg munka vele".

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.24. 03:27:54

Haha, de jó ez, köszi.Most nem azért, de a skandináv utak után nem hogy a magyar, de még a német autópályákon is teljesen haszontalan tud lenni a tempomat... :D

Ja, van még Indiában olyan, hogy elefántseggel préselik a karosszériaformákat? :D

Meg az igaze-aze, hogy ha a tehén lefekszik a város közepén a villamossínre és egy fél napig meg se moccan, akkor megáll a fél város arra az időre?A gazdaság ezt hogyan viseli?Télleg érdekel, itt Európában lehet olvasni ilyeneket...
És csatlakozom, még sok ilyen jó kis írást.Boldog karit mindenkibe. :-)

2013.12.24. 08:10:13

@Pere Viki:
a múltkor előttem is megállt egy indiai egy parkolóhelyre várva, simán félre húzódhatott volna, de nem, ő középen állva elfoglalta az utat, miután rádudáltam sem ment arrébb, így centizve elaraszoltam mellette, ekkor láttam , hogy indiai, bár mintha magyarul anyázott volna... :)
nem kéne ezeknek jogsit adni

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.24. 10:28:06

@geegee: kerulgetni kell oket, bizony. A dudatol viszont ok is felnek.

legelső MortalWombat 2013.12.24. 12:31:46

@visszakettopadlogaz:
Mindig irigyeltem, ha valaki ennyire le tud menni alfába egy "probléma" megoldása végett. Ezt most tényleg pozitív értelemben mondom.

Boldog Karácsonyt!
Ja, és világbéke!

legelső MortalWombat 2013.12.24. 12:34:07

@dondiridongo:
Erről a tehenes dologról nem írnál egy picit többet.
Már csak azért, mert annyi legenda terjeng az ügyben, de jó lenne egy autentikus infó.

legelső MortalWombat 2013.12.24. 12:34:55

@legelső MortalWombat:
Mármint a "szent tehén vs. közlekedés" témára gondoltam.

Nick Leeson 2013.12.24. 13:07:35

Elég bárgyúak ezek az indiai ötletek. Ettől függetlenül az egész sztori nekem sugall egy olyan nézetet is, hogy az autózás fejlődése rossz irányba halad... És ezzel bizonyos fokig egyet is értek...
Nem vagyok biztos abban, hogy az elektronikával és sokszor értelmetlen extrákkal megbolondított 1,5 tonnányi vastömegek olyan rohadtul alkalmasak a mindennapokra...

Acrocercops 2013.12.24. 13:50:23

Az orkok, mint jó sofőrök? Ez valami vicc?:)
☉ ☾, mond azt hogy a törökök is remekül vezetnek, úgy hitelesebb lenne.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.12.30. 04:39:23

@dondiridongo: Tudod, ez a laza határidő engem sikítozásra, meg enyhe szemklikkelésre késztetett. :)

kbalazs · http://www.chinabiz.hu 2014.01.26. 11:05:41

@dondiridongo: Olyan kérdés van, hogy hova köpj, ha köpnöd kell vezetés közben? Mert a kínai tesztkérdések között szerepel, az egyik kedvencem.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.02.23. 12:32:20

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Igen :) és végre megtaláltam a jelszavamat is, hogy belépjek ide. A gépcsere és a rohanás nem jó páros

Lxxxx 2014.03.03. 15:26:54

És elvettétek a szerző kedvét a további igen érdekes posztok írásától?


süti beállítások módosítása