Mi ez?

Indiában élek. Nem önmagamat vagy a gurumat keresem, hanem élményeket és pénzt. Ez a blog egy közlekedési kaleidoszkóp az én szemüvegemen keresztül - elsősorban Indiából. 

Like

Címkék

Friss topikok

Sarvesh, a szerelő

2013.10.03. 11:26 - dondiridongo

Indiába költözésünk előtt egy 150 lóerős, automata Mercedesszel jártam. Emiatt az indiai autónk (Padmini) megvásárlása felért egy időutazással. A négy szervórásegítéses tárcsafék után, a négy dobfék nevetségesen haszontalan eszköznek bizonyult a mozgási energia hővé alakításának terén. Betudtam a generációs különbségnek. Kellett egy vízelvezető árokkal létesített futó kapcsolat, hogy a fék elégtelensége gyanúra adjon okot. Sejteni kezdtem, hogy nem konstrukciós hiba miatt lassul a Padmini ilyen kelletlenül és szertelenül. Mivel típusismeretem gyökerei csak néhány napra nyúltak vissza, szakértő bevonásával folytattam le a nyomozást. Így került a képbe Sarvesh, a szerelő, aki rutinos mozdulatokkal rántotta le a leplet a titokról. A négy fékből csak egy működött teljesen jól.

2011-10-12 11.23.42.jpg

A falunk egyetlen hivatalos (khm...) Maruti szervize az övé. Később szerződéses Volkswagen Assistance partnerré avanzsált. Ebből én csak annyit tapasztaltam, hogy engem hívott magával folyton, ha modern autót kellet menteni. Egyszer a szomszédos államba, Tamil Naduba risztották egy elnémult, dízel VW Ventohoz ami csak pár hónapja hagyta el a kereskedést. Az indítómotor forog, de a motor nem indul be. A magával hozott szerszámok a következők voltak: néhány villáskulcs, csavarhúzók, egy akkumulátor és a legfontosabb: a KALAPÁCS. A szerszámok közül csak egy csavarhúzó bizonyult hasznosnak, mert az üzemanyagrendszer megbontásával megmutattam neki, hogy a tankban megbújó kiemelőpumpát fektette kétvállra a remek indiai gázolaj és hívhatja a trailert. Karácsonyra vettem neki egy multimétert és megtanítottam használni, legalább 10 sorral bővítve így a szolgáltatási listáját. Egy hindu már biztosan szereti a Karácsonyt.

Az evolúció alacsonyabb fokán álló gépjárművekhez viszont kitűnően ért. Az én autóimban pedig csak akkor van bonyolult elektronika, ha nem hagyom otthon a telefonomat. 

Jó példa erre a teljes motorfelújítás, amit az első Padminin végzett. Olyan állapotban volt a motor, hogy szinte hallottam, ahogy minden fékezésnél felkoppannak a dugattyúk a hengerfalon. A gyárilag garantált 40 lóerőből sem maradt sok hadrafogható, és az olajnyomás hirtelen megszünése is komolyabb beavatkozás után kiáltott.

2011-10-12 11.35.19.jpg

A munka minőségére sosem volt panaszom, pedig a műhelyének még fala sincs. Rendre a gatyámba rondítottam, ahogy tetőként szolgáló fémlemezre hullott a kókusz vagy a mangó. 

2011-11-18 10.21.30.jpg

A felújítás remekül sikerült, minden egyes lóerő visszatalált a helyére és az olajfogyasztásnak is búcsút inthettünk. A teljes generál költsége dugattyúkkal, gyűrűkkel, csapágyakkal, tömítésekkel, új vezérmű szettel, olajjal, munkadíjjal megállt harmincezer forint alatt. Sarvesh for president! Ugye?

Sarveshnek van egy halkszavú segédje, Binu.

2011-11-23 17.03.37.jpg

Binu itt épp a '69-es Premieremen állítja a féket. Mi mást... Ha nem a fék állítódik el, akkor a kuplungtárcsa tapad fel a lendkerékre. Használni kell ezeket az autókat, különben csak a gond van velük.

2012-02-01 17.01.38.jpg

Binu a '91-es Premieremen állítja a féket. Ilyen képből van néhány. Igen. A négy dobfék átka ellen még nem találtam meg a megfelelő klerikális kelléket.

Sarvesh imádja az öreg autókat. Ezért nem csak akkor járok hozzá, ha féket kell állítani. A legújabb szerzeménye 1968-ban látta meg a napvilágot.

2012-03-30 14.07.39_1.jpg

Büszke rá nagyon. Én meg irigy vagyok, mert azt is elárulta, mennyiért vette. Kevesebb, mint kétszázezer forintnyi rúpiáért. Mindene eredeti. 

2012-03-30 13.57.02.jpg

A napellenző igazi stíluselem. Pazar!

2012-03-30 13.56.34.jpg

Ez még eredeti Morris motorral készült. Az 1500 köbcenti csak megfontolt haladásra elég. A visszafogott műszerezettségen dob valamit Lord Ganesh és Brahma.

2012-03-30 13.55.37.jpg

Az ergonómia vakvágánya. Irányjelzőkapcsoló a kormányközépen.

Hosszabb beavatkozás esetére mindig volt egy csereautója. Természetesen ingyen.

2011-07-02 14.18.24.jpg

Sarvesh nagylelkűsége megajándékozott életem első Marutis élményével. Az élménnyel, ami egyáltalán nem volt rossz. Szemlesütve bevallom, sokkal fájdalmasabbra számítottam. Egészen megkedveltem a kis háromhengerest.

A szerelőm felesége sincs szürkeségre kárhoztatva a mindennapi közlekedés forgatagában. A gondos férj egy elsőszériás Marutit tolt alá. 

2011-07-21 15.17.13.jpg

A '80-as éveknek állít emléket a kis Maruti. Valószerűtlenül jó állapotban dacol az indiai valósággal.

2011-07-21 15.17.25.jpg

Sarvesh iránti hűségemen egyszer esett idáig csorba. Elvittem a kocsit műszeres futóműbeállításra. Szégyellem magam érte. 

2011-09-29 10.29.02.jpg

Valamelyik hindu ünnepen (tán Divali lehettet) elmentünk a falu legnagyobb templomába. A főoltár gazdagon díszített, hatalmas Ganesh szobrot rejt az arannyal borított kapu. A meghitt és átszellemült ünneplés alatt csak egy dolog vonta el a figyelmünket a ceremóniáról. A főoltár felett lévő hatalmas SARVESH AUTOMOTIVES neonreklám villódzása pörgette meg a virtuális kérdőjelet a fejünk felett. Később kiderült, az én jó szerelő barátom rendszeres támogatója a templomnak. A hindu vallásba pedig belefér egy kis reklámszünet.

14520407_f95c7e00d093dc15bcf0971c3cbfe424_xl.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://karmageddon.blog.hu/api/trackback/id/tr865548639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.10.03. 14:05:52

A mai is kitűnő. Totalcar főoldalon a poszt, lesz itt népszerűség!

apple6aba 2013.10.03. 14:23:05

Először elolvastam ezt a beírást.
Aztán elolvastam az összes többit.
És ez jutott eszembe:

Virág elvtárs: Lehet, hogy egy hülyeséget mondok, de mit szólnál például ahhoz, ha – maradna a doboz, de – ürgebőrbe varrva. Talán még hitelesebb lenne.
Tuschinger elvtárs: Nem rossz! Egész jó írói vénád van Virág elvtárs, miért nem írsz?

Szerintem Neked is!

(Hogy honnan az idézet, azt - gondolom - nem kell leírni!)

Bolsi Buster 2013.10.03. 14:43:02

Nagyon jó poszt, még sok ilyet!

Méghogy a mi falusi Bélabáttyáink a nagy gányolók....Savresh az Isten!

conmorientes 2013.10.03. 15:39:25

Láthatóan vége a monszunnak, és ezzel együtt ismét meg is örvendeztettél bennünket egy remek pamflettel.
Azért magam szívesen olvasnék részletesebben a műhely felszereltségéről is, mert ahogy látom a valamikor zsalutartóként szolgáló alumínium rúd, ott helyben olcsó műanyagkötéllel kiegészítve kitűnően helyettesíti a zsiráfot.

Nézegettem régebben azt hiszem a Discovery csatornán az autóépítőket amikor a buggyant angolt összeeresztették a korpulens indiaival aki művésznek kézelte magát és mértéktelen jókat derültem. Azt hiszem ez is valami ilyen lehet kevesebb rössel és kretivitással, tehát a valóság. Az meg ugye érdekes :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.03. 15:52:07

Hatalmas :D Jó arcok lehetnek :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2013.10.03. 15:53:20

Most olvastam először a blogot, de biztos nem utoljára. :)
Nagyon ízes, hangulatos írás és teljesen átélhető! :)

Lordmotor 2013.10.03. 17:46:54

Ismét egy jó cikk, köszönjük!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.04. 04:21:59

az a napellenzo nagy divat volt a nyolcvanas evekben a deli allamokban az usaban a truckokon

cukkkorka 2013.10.04. 10:44:59

olyan napellenzőt használnak Ausztráliában is

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.10.04. 11:20:47

Koszonom a szep szavakat! Hamarosan meglatogatjuk a motorszerelomet is :)

conmorientes 2013.10.07. 16:14:26

@apple6aba:

Nagyon igaz elnézést...
Most úgy érzem magam mintha összekevertem volna Bukarestet Budapesttel......

Visionstar 2013.12.23. 09:08:05

Besírtam a nevetéstől, tisztára olyanok a sztorik mint a Számkiszervezettben.


süti beállítások módosítása