Mi ez?

Indiában élek. Nem önmagamat vagy a gurumat keresem, hanem élményeket és pénzt. Ez a blog egy közlekedési kaleidoszkóp az én szemüvegemen keresztül - elsősorban Indiából. 

Like

Címkék

Friss topikok

Padmini, a kalandok Szent Grálja

2013.10.07. 11:47 - dondiridongo

A motortérből hallatszódó csattanás és a kigyulladó töltésjelző lámpa egyértelművé tette, hogy az ékszíj mostantól nem felelős a főtengely-generátor-vízpumpa triumvrátus meghitt kapcsolatáért.

1.jpg

Apa, megtarthatooom?

 Feleségem unokatestvére és becses neje látogatott meg minket a múlt nyáron. A rendelkezésükre álló időt megpróbáltuk a legjobban kitölteni kalandokkal. Elefántrezervátum, templomok, városi piac, strandolás, tűzokádás, gumidominózás. 

2.jpg

 Vendégszeretet

 

Egyik nap vettünk egy nagy levegőt és lementünk velük Kanyakumariba, India legdélebbi pontjára. Itt van az a szikla, ahonnan a három vízbe (A Bengáli-öböl, az Arab-tenger és az Indiai-óceán találkozása) szórták Gandhi hamvait. A távolság nevetséges 90 kilométer, de még vakmerő sofőrrel és Párizs-Dakarra felkészített, gázturbinás holdjáróval sem lehet két óra alatti szintidőt futni. A visszaút feszültségét és a gázt taposó lábam súlyát növelte egy telefonbeszélgetés. Délután 5 körül hívott egy rendőr az idegenrendészettől, hogy ott van a házunk előtt és papírokat kell kitöltenie. Minden évben meglátogatnak és jelentést kell írniuk arról, hogy nem jelentünk veszélyt Indiára valamint a Pakisztán szót még csak ki sem mondtuk életünkben és sosem gondoltunk rá jó szívvel. Elmondtam a biztosúrnak, hogy messze vagyunk még, de nem csinált belőle problémát. Megvár minket a rendőrörsön. Remek. Akkor siethetünk vissza. 

3.jpg

 Autopilot. Láthatóan négyesben van a váltó, hatvanas tempóval az indiai országúton. 

 

Öt ember a kocsiban és a 40, elméleti lóerő a motorban voltak a gyors haladás ellentáborában (meg a négy, büszke diagonál gumi), de mindent megtettem a várakozó rendőrtiszt és a közötünk feszülő távolság gyors leküzdésének érdekében. Éppen harmadik órája zötyögtünk hazafelé Tamil Nadu kátyús útjain, amikor bekövetkezett a fent említett, haladással összeegyeztethetetlen esemény. Sebaj! Van nekem ám másik szíj a csomagtartóban, öt perc alatt kicserélem! - ült ki a kaján vigyor az arcomra.

Öt perc alatt, ha megfelelő méretű. De nem volt az. 

5.jpg

 Van amikor a méret a lényeg...


Vasárnap, este 9 körül az egész államban nincs nyitva lévő alkatrészbolt, a benzinkúton kizárólag benzint árulnak. Meg gázolajat, semmi mást.

4.jpg

 Megjaví Tom és Bármi Áron

 

Úgy döntöttünk, hogy az utolsó húsz kilométerre gyártunk/horgolunk hátszőrből/rajzolunk valami ékszíjat, elvégre Indiában vagyunk ahol a gányolás már a colostrum első cseppjével kerül az újszülöttek véráramába, nemre való tekintet nélkül. A trópusokon a nők nem hordanak harisnyát, MacGyver első törvénye a kukában landolt. A műanyagkötél csomója rögtön szétcsúszott, a kenderkötél nem volt elég erős. Nézzük a drótót. A mellettünk lévő, már bezárt kisbolt összes olyan elemét lebontottuk, ami a fejünkben ékszíj formájúra volt hajlítható. 

6.jpg

Ékszíj vásárlás (az éjjel is nyitva tartó alkatrészboltban, cikkszám alapján)

A drót segítségével sikerült a vízhőmérséklet mutatóját a megnyugtató zónába terelni. Az első dombig. Ott újra közelíteni kezdte a piros mezőt. Ajjaj. Az utastér fűtőradiátorával nem tudtunk enyhíteni a motor kínján. Dél-Indiában a Nappal fűtik az autók utasterét és a gyárban nem építenek redundáns alkatrészeket a kocsikba. A képeken hiába van sötét éjszaka. Az Egyenlítőtől 600 kilométerre a naplemente sem hoz tartós enyhülést. A hőmérséklet ilyenkor még vígan 30 fok körül fickándozik. 

Megálltunk, feszítettünk a dróton, nekiveselkedtünk a következő emelkedőnek.

Utoljára ismét egy boltnál álltunk meg, ahol mindenki érdeklődéssel figyelte, hogy hova töltöm a frissen vásárolt Pepsit a motortéren belül. A cukortartalom jó hatássl van a tapadásra, ezzel a beavatkozással eljutottunk hazáig. Mivel a drótunk rövid volt, a generátornak nem osztottunk lapot és kihagytuk a körforgásból. Pont a kapuig volt elegendő energia az akkumulátorban. Jó autó ez, legalábbis szeret azt hiszem. 



7.jpg

 Pepsi érzés

 

Binu, Sarvesh segédje elfelejtett visszarakni egy csavart a generátor alsó bekötésénél. Emiatt nem igazan forgott egy síkban a generátor szíjtárcsája a többiekkel. Ez volt a probléma forrása. Amikor kicseréltem az ékszíjat, akkor láttam a tátongó lyukat az első nyúlványon, a lengőkar bekötésnél. Mehetünk a lakatoshoz...

A bejegyzés trackback címe:

https://karmageddon.blog.hu/api/trackback/id/tr195554832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.07. 14:50:48

"Amikor kicseréltem az ékszíjat, akkor láttam a tátongó lyukat az első nyúlványon, a lengőkar bekötésnél. Mehetünk a lakatoshoz..."

Ne már, hogy nem volt garanciális?! 8-)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.10.07. 15:09:47

@Sam. Joe: Tudod, hogy a problémák mindig a garancia lejárta után jönnek elő. Nincs ez másképp az öklömnyi lyukakkal sem. ;)

toncsi64 2013.10.07. 19:52:20

Biztos bennem van a hiba, de én imádom amikor egy jármű némi kreativítással ismét mozgásba hozható. Ezért nem értem azokat akik a XXI. szazadi autójuk géptetejét az út szélén felnyitják :DDD
A blog meg parádés. Élvezettel olvastam a régebbi írásokat is. Csak így tovább !!!

j311 2013.10.07. 21:02:06

Kislányod pólóján ez miféle állat?
Pillangószárnyú pegazus?

Nem tudom mit szednek Indiában a tervezők, de abból a bogyóból én is kérek! :D

eszkütyü 2013.10.07. 21:33:18

Egy régi autós könyvben (talán Surányi bá' Hol a hiba? c.) láttam, hogy a szakadt ékszíjat a két végén árral átszúrva, a lyukakon átvezetett dróttal össze lehet kapcsolni. A kóla pedig valóban ősi csúszásgátló adalék, amatőr ralis kisnyuszi koromban segített a Zsigulin, hogy a kuplung kibírja a célig.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.10.07. 22:01:00

@toncsi64: Köszönöm! Engem is szórakoztatnak az ilyen típusú kihívások.

apple6aba 2013.10.07. 22:03:00

Egy tornyától megfosztott, leselejtezett T55-ös nem lenne biztos alternatíva az útegyenetlenségek kompenzálására?

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.10.07. 22:13:40

@j311: Goán látnál csak csodát! A Night Marketen árulnak a designerek mesés darabokat :)

Rocko- 2013.10.07. 22:32:51

@Sam. Joe: mirinciális? :)
gondolom ez volna az első kérdés. :D

apple6aba 2013.10.08. 08:55:49

@dondiridongo: Szerintem egy T55-össel ott parkolsz, ahol akarsz.
Csak nézd meg előtte, hogy ül-e valaki az autóban, amire parkolsz. No meg persze egy masszív felelősségbiztosítás sem árt!

toncsi64 2013.10.09. 15:50:04

Érdeklődnék, hogy a posztokban szereplő "bontószökevények" (pirulós emotikon) kaphatók még újonnan ?! Egyáltalán miből áll manapság az újautó kinálat ?
Köszönöm, Toncsi

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.10.09. 21:17:43

@toncsi64: Korábban érintettem a témát:
karmageddon.blog.hu/2013/07/08/nem_csak_az_angolok_voltak_a_spajzban

A Padminiket 2000-ben kifuttatták. Az Ambassadort gyártják most is mafla, műanyag lökhárítókkal és Isuzu dízelmotorral.

A kinálat részben fedi az európai típusokat de szűkebb szortimenttel. VW-ből van Passat, Jetta és Polo. Renault Fluance, Duster, Koleos, Scala, Pulse. A Toyota régi, nálunk sosem árult 7 ülésesekkel hasít (Innova és társai). Tata, Mahindra széles palettával van jelen, kisautótól a terepjáróig. A koreai márkák szintén hódítanak. Fiat egy-két típussal.
Suzuki (Maruti) természetesen aktív szereplője a piacnak. A régi Marutit is árulják még. Nomeg a Maruti Omnit a minibuszt.
Mercedes, Bmw és társai elérhetőek.
Minden gyártó törekszik a helyi gyártósor felállítására, mert a nem indiai gyártású autókat 110 százalékos védővám terheli. Vicces, hogy még a vámmal is olcsóbbak, mint nálunk...

toncsi64 2013.10.10. 07:19:16

Uupppsz...
Pedig még olvastam is :)
Akkor gondolom előbb vagy utóbb onnan is eltünnek ezek a "relikviák" :(

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.10.10. 07:32:38

@toncsi64: Kezd kultuszuk lenni. Emelkedik az aruk, rajongoi klubok lakulnak. Sok darab meg fog maradni az utokornak :)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.10.10. 07:38:12

@toncsi64: Az alkatresz elletas az egyeduli gond. Az en autoimon sincs kezifek egy apro, ambator beszrezhetetlen alkatresz hianya miatt. Majd ha jarok Bombayban megprobalok szerezni.


süti beállítások módosítása