Bombay alatt dolgoztunk az elmúlt száraz évszakban. A monszun után egy másik projektet kezdtünk el, úgy 1200 kilométerre, délre, a felszerelésünk konténerekben utazott, természetesen közúton. Amikor megérkezett a konvoj, kibújt belőlem a gumináci és szakértői segítséget vettem igénybe egy fontos kérdés eldöntésében.
Íme a levelezés:
Tisztelt Szerkesztőség!
A Gumidoktortól kérdezem tisztelettel: ha továbbra is körültekintően járok el és rendszeresen ellenőrzöm az abroncsnyomást, akkor elmennek még ezek a gumik további 70000-150000 kilométert?
Előre is köszönöm válaszukat,
Laci
Kedves László, kérem válasszon az alábbi válaszok közül belátása szerint:
Kedves László!
Életveszélyben van, ha ilyen állapotú gumikkal közlekedik, vagy a közelében ilyennel járnak. Alapszabály, hogy gumit maximum öt évig használunk, még akkor is, ha megvan a megfelelő profilmélysége. A törvény által előírt értékeket is minimum duplázni kell. Aki 5 mm-nél kisebb profilmélységű téli gumival közlekedik, súlyos veszélynek teszi ki magát és másokat, erkölcsileg mélyen elítélendő magatartást tanúsít. Előbb-utóbb biztosan át fog gázolni egy nyugdíjas óvodáscsoporton. Mi, gumisok nagyon várjuk már az őszi és tavaszi abroncsok megjelenését, és reméljük, hamarosan kifejlesztenek minden hónapra megfelelő gumit, így januári, februári, ésatöbbi mintázattal, gumiösszetétellel tudjuk a jövőben is fenntartani a közlekedés biztonságát.
Kedves László!
A gumit addig kell használni, amíg ki nem durran. Ha még be lehet foltozni, akkor még kicsit tovább is. Pazarlás és környezetszennyezés lenne néhány hajszálrepedés vagy sekélyebb profil miatt kidobni olyan gumikat, amilyeneket lefotózott. Amilyen utakon jár, gondolom úgysem lépi túl a 60 km/h-s sebességet, amellett pedig mi baj történhet, ha valamelyik abroncs váratlanul feladja? Amúgy is sokszor lehet érezni, amikor megpuklisodik a gumi vagy továbbszökken egy-egy szálszakadás. Ilyenkor gyors szemrevételezés után meg lehet állapítani, hogy elmegy-e még a szerelvény a következő gumisműhelyig, ahol találnak valami hasonlóan jó állapotú használtat.
László, az élet egy nagy kaland. Ne rontsa el a szórakozását azzal, hogy túlaggódja a dolgokat.
Üdvözlettel:
Stump András
Kedves András!
Köszönöm kimerítő válaszát. A sofőröknek lefordítottuk marathi nyelvre mindkét verziót. A tél es az aggódni szavaknak nincs megfelelője a nyelvükben, ezért abban maradtunk, hogy minden jó, ahogy van es ittunk egy teát.
Eközben úgy elásta magát a homokban az egyik konténerszállító, hogy a diffi is felült. Ekkor láttam, hogy nem véletlenül hiányzik az aggódni szó a szótárukból. Ittunk még egy teát, majd hívtunk egy lánctalpas markolót. Az egyméteres drótkötél előrevetített némi karosszéria serülést, ami be is következett. Rajtam kívül senki sem nézte meg közelebbről a bajt, hiszen szerkezeti elem nem roncsolódott, minek foglalkozni vele. Közeleg az ötórai tea ideje...
Maradok tisztelettel:
László
Troll alert!
Csak az én történetem és kérdéseim valósak, Bandi válasza vicc, humor, saját magunk szórakoztatására létrehozott értelmes mondatok. Kérem ne nyelje le! Ha mégis megtörtént, igyon langyos tejet és öblögessen tíz percig gyömbéres-xanaxos vízzel.