Mi ez?

Indiában élek. Nem önmagamat vagy a gurumat keresem, hanem élményeket és pénzt. Ez a blog egy közlekedési kaleidoszkóp az én szemüvegemen keresztül - elsősorban Indiából. 

Like

Címkék

Friss topikok

Mi van velem?

2014.04.22. 18:35 - dondiridongo

Picit eltűntem mostanában, egy hosszabb írással szeretnék mesélni nektek az okokról. Nem kell megijedni, jól vagyok. Mentális higiéniámat megőriztem, fogazatom ép, szőrzetem rendezett.

IMG_20140320_094153.jpg

Indiát nem véletlenül tették jó messzire Európától a Nagy Monopoly-ban. Harmadik éve tekerem a biciklit eme kontinensnyi ország rögös útjain, meglepődni már igazán semmin sem tudok. Ázsia legnagyobb víz alatti, geotextile alapú mesterséges építményét rajzoljuk épp a Google maps-re, ezért már előre látható volt, hogy nem lesz zökkenőmentes a dolog…

IMG_20140410_124723.jpg

Pár szóban akkor most arról, hogy mit is csinálunk. India 7000 km tengerparttal rendelkezik. A tenger hullámai erodálják a partot, mozgatják az üledéket, sokszor nem abba az irányba amerre a boldogság lakik. A folyótorkolatokat állandóan kotorni kell. Az évi egymillió köbméter homok kibányászása a tengerfenékről nem olcsó mulatság. A monszunban feltámadó hullámok meg szépen csipegetik a tengerpartot, egészen addig, amíg elérik a lakott területeket. Vagy amíg meg nem állítjuk őket.

IMG_20140410_124553.jpg

A mi feladatunk a tengerpart, a tengerfenék és a hullámok formálása. Most éppen 164 darab, 400 tonnás „homokzsák” segítségével. Speciális anyagból készült, 20 méter hosszú zsákokat fektetünk le egymás mellé, megfelelő helyen és megtöltjük őket homokkal.  Ezáltal a hullámok ott törnek meg, ahol mi akarjuk és ott teszik le a szállított homokot, ahol kell. Egyszerű feladatnak látszik, de az Arab tenger nem a fürdőkád, ahol egy mozdulattal kicseréljük a szivacsot sípolós kacsára.  Nagy gépészettel rendelkezünk, sok ember dolgozik nekünk, a gázolajfogyasztásunk is felugrott heti 2500 literre.  

Nem az első projektünk, némi rutinnal rendelkezünk.  Kellő magabiztossággal vágtunk neki a mostani feladatnak is. De ekkor…

Lelépett a projektvezetőnk.

Az újzélandi kollégánk egy szép napsütéses napon felállt az irodában, kiment a repülőtérre és hazament. Az átadás-átvétel annyiban nyilvánult meg, hogy hagyott egy cetlit az asztalon: Sajnálom, kiborultam, adjátok a búvárfelszerelésemet Sombirnak.

Ennél váratlanabb momentum ritkán van egy amúgy is kiélezett szituációban, ezért kupaktanácsot hívtunk össze a háztetőn lévő medencében. Ben, a cég üzletfejlesztési félistene, Andrew, az újzélandi tengeri tudós (hogy fordítsam le a marine scientist titulust?) és jómagam, mint műszaki vezető meghoztuk a döntést néhány sör után. Igen nagy kulimászban voltunk, meglehetősen nehéz megtalálni a munkaerőpiacnak azt a szegletét, ahol tobzódnak a mesterséges-zátony építésben járatos projektvezetők, ipari búvár képesítéssel. Úgyhogy annyiban maradtunk, hogy ha kicsit több munkával is, de hárman le tudunk vezényelni egy ilyen feladatot. Akkor még nem tudtam, hogy ez rendszeres tizenháromórázást jelent a trópusi klímában, de ne rohanjunk előre.

Időjárás

Indiának ezen a részén a nap reggel felugrik az égre, délután hatig tartja a déli pozíciót, majd fél óra alatt lecsúszik a látóhatár alá. Magas páratartalom, és magas hőmérséklet gondoskodik róla, hogy napi hat-hét liter víz megivás után se kelljen a vizeletürítéssel bajlódnunk. Ez nem probléma igazán, csak a történet teljessége végett említem meg. Én szeretem a trópusokat, magam választottam. A monszun közeledtével viszont jönnek a viharok. A múltkori ciklontölcsér megjelenéséig még egész szórakoztató volt a délutáni zápor. Éjjel jönnek a trópusi viharok, ami folyamatos villámlással és elképesztő mennyiségű csapadékkal jár. A múltkor fel is riadtam, mert nem raktam vödröt az egyik motor égbe meredő, 15 centi átmérőjű kipufogójára. Másnap reggel volt is kormos zuhany indítás után.

IMG_20140407_154504.jpg

Vallási szertartások, ünnepek

India mélyen vallásos ország. Vezető vallásból van hat. Hinduk, keresztények, muzulmánok, sikhek, dzsainisták adják egymásnak az ünnepi stafétabotot. Az teljesen normális, hogy a hindu alkalmazottak is megható őszinteséggel morzsolják könnyeiket Húsvét napján. Jézus meghalt, nem dolgozhatunk. A keresztény vallású kollégák egy emberként ünneplik a hindu naptár szerinti újévet. Áldom az eget, hogy nincsenek szcientológus, vagy rasztafariánus dolgozók a csapatban.

DSCN0249.JPG

A munka pooja, azaz szertartás nélkül nem kezdődhet. Nem egy egszerű szenteltvíz fröcskölős közös imádkozásról van szó. Három órán keresztül serénykedik a hindu pap, mormolja az imát, szórja a virágszirmot és mindent beken szantálmasszával. Megfelelő helyeken kókuszdiót kell összetörnünk, ha elsőre sikerül megtapsolnak, az jót jelent. Aztán megajándékozzuk egymást mangólével, aprósüteménnyel és megtárgyaljuk, hogy milyen szép volt a szertartás. Természetesen ezalatt áll a munka.

DSCN0256.JPG

A búvárok félnek a hullámoktól

Helyi búvárokat alkalmazunk, bár a cég vezetősége képzett búvár és merülünk is rendszeresen. Az első indiai búvárcsapat nagyon ígéretesnek bizonyult az önéletrajzok alapján. Aztán kiderült, hogy félnek hullámoktól. Menniük kellett. A második csapat már valamivel jobb, de néha Benny Hill is megirigyelné a tengeri mutatványaikat. Az egyikük a sziklákról ugrott a tengerbe teljes felszerelésben, bár egy méterre tőle a tökéletesen sima parti föveny kecsegtetett a zökkenőmentes vízbemenetel lehetőségével. Pont telibe találta egy átbukó hullám, még a levegőben. Hosszú percekig halásztuk össze a palackját, maszkját és egyéb dolgait. A másik srác a hajóról ugrott a tengerbe hasonló technikával. Szerintem szeretnek arccal a vízbe érkezni.  Inkább kiképezzük őket mi, mint hogy újabb csapat jöjjön, akik esetleg még úszni sem tudnak. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az ipari búvárok jobbára a mélyvízben gubbasztanak és hajókat darabolnak, hegesztenek, vagy zsilipeket takarítanak. Mi a hullámtérben dolgozunk, ahol azért igen nagy sebességgel jönnek-mennek a vízmolekulák.

DSCN0502.JPG

Szakszervezeti munkások

Keralában a kommunista párt van hatalmon minden második ciklusban. A szakszervezeti aktivitás emiatt jelentős. Ha kell négy munkás a telephelyre, akkor mind a négy szakszervezettől kell kérni egyet. Ha segítőt kérünk, akkor a segítő csak segít. Ha lapátolni kell, akkor lapátolót kell kérni.

IMG_20140310_111408.jpg

A szakszervezeti vezetők is a helyszínen vannak állandóan. Ha valami nem tetszik nekik, akkor sztrájkolnak. Volt, hogy naponta négyszer. Ha valamit nem akarnak megcsinálni, akkor mi sem csinálhatjuk meg, mert mi főnökök vagyunk, nem lapátolók. A múltkor Ben kicsit kiborult, kihajított egy széket az irodából. Két óra sztrájk volt az eredménye.

IMG_20140308_143115.jpg

A céges sofőrünk ketyós. Nagyon kell figyelni rá, mert ha egy kicsit magára hagyjuk vagy elalszik, vagy alsógatyában ugrál a tengerben.

IMG_20140420_114539.jpg

A sofőr legjobb barátja a főmérnökünk, Ashish. Alvásban ő is élen jár.

IMG_20140312_084258.jpg

A biztonsági őrök legjobb képessége is az alvás. Meg a cigi lejmolás.

IMG_20140314_162108.jpg

Az egyiküket meg így találtam reggel. Még a kérdést sem tudtam megfogalmazni, hogy mi a fenét keres a kezében egy rózsaszín, hal formájú lufi. Egyáltalán honnan szerezte? Megdicsértem a halát és mentem a dolgomra.

IMG_20140310_102659.jpg

Gépészet

Van két, néha három hajónk. Három, dízelmotorral hajtott vízpumpánk. (12000 ccm, 3100 ccm, 3900 ccm). 

DSCN0085.JPG

Markolók, teherautók dolgoznak nekünk, jobb-rosszabb személyzettel. Az én felelősségi körömbe tartozik a diszponálásuk. Általában a célt tudom megjelölni, az út az ő választásuk. Néha komikus pillanatokat szereznek nekünk.

IMG_20140306_163004.jpg

Elég érthetően elmondtam, hogy csak lánctalpas gépeket szeretnénk látni a süppedős homokon. A fehér eredendően hülye, gondolhatták és megjelentek normál darukkal. Mondtam, ok. Csináljátok. Addig leültem és kitűnően elszórakoztam két kókuszdióval. Két óra múlva jöttek, hogy főnök itt csak a lánctalpas megy el. Ugye, ugye. A kókuszokat megtartottam, hátha megint előjönnek valami marhasággal. 

IMG_20140306_123954.jpg

Vannak egyéb kisegítő berendezéseink, szintén robbanómotorral hajtva. Hidraulikus pumpák, generátorok, búvárkompresszorok. Az előző vezetés szerint ezek a berendezések arra lettek kitalálva, hogy használják őket. A karbantartás kimerült a véletlenszerű olajcserében.

IMG_20140420_132127.jpg

Arra már nem gondoltak, hogy a monszun hat hónapja alatt érdemes lenne legalább a karburátorokból leengedni a benzint és csordultig tölteni az üzemanyagtankokat. A felelőtlenségüknek köszönhetően már csukott szemmel pucolok főfúvókát bármiben és sűrűbben cserélgetem az üzemanyagszűrőket, mint az alsógatyámat. A karburátorszerelés különleges öröm a tengerparti homokban és szélben.

IMG_20140322_075122.jpg

Az elektromos fordulatszabályzó motorok rendre elpusztultak, kézi vezérlésre alakítottam át az összeset az elektromos generátor kivételével.

IMG_20140327_150001.jpg

Természetesen nem az én feladatom lenne a szerelés, de amire találunk alvállalkozót, amire elkezdi a munkát, amire egyáltalán befejezi, addigra négy métert fognak emelkedni a Föld óceánjai és nem lesz értelme a mesterséges zátonyunknak. Mindenki jobban jár, ha én csinálom meg.  Az igazat megvallva, valahol élvezem is. Az alkatrész rendelhető Amerikából, de a szállítási idő és a vámon csücsülés nem fér bele a szoros határidőbe. Az utolsó katasztrófa egy hete történt. Csendesen pumpáljuk a homokot a tengerfenékre, amikor nagy csattanással megszűnt a víznyomás. A 2200 Nm-es nyomatékkal forgatott vízpumpa előtt lévő, öttárcsás kuplung repült szét. Ekkora nyomatékra és 540 lóerőre méretezett kuplungot nehéz Indiában szerezni. Amerikai gyártmány, a javítószett 5200 dollár, a szállítási idő az örökkévalóság plusz két nap. Szingapúrban találtunk elég sok mindent hozzá, most azon lamentálunk, hogy a vámolási eljárás megbundázása felgyorsítása olcsóbb, vagy kimegy valamelyikünk Szingapúrba és hazahozza bőröndben. Közben csináltatom a műhelyben a kuplung áthidalására szolgáló tengelyt és tárcsát, közvetlen hajtással dolgozunk, ami nem tölt el feltétlen nyugalommal.

Nos hát így telnek a napjaim, amikor szabadidőm van, azt próbálom a családdal tölteni, ami kimerül abban, hogy bubogok néhány kedves szót elalvás előtt. Már látjuk a fényt az alagút végén, kezd nőni a szabadidő, megcsináltuk a lehetetlent és a kis csapatunk bebizonyította, hogy képesek vagyunk bármire. A viszontagságok ellenére kitűnő a hangulat, humorral segítjük át egymást a mélypontokon, egyre gyakrabban érzem, hogy egy Rejtő regényben élek, ami valljuk meg jó dolog.

IMG_20140415_110424.jpg

Nehogy félreértsétek, nem panaszkodom. Szeretem a munkámat, rendesen megfizetnek, csak titeket hanyagollak el mostanában. Remélem az okok ismeretében megértitek a posztfukarságomat és kitüntető türelmetekkel továbbra is velem maradtok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karmageddon.blog.hu/api/trackback/id/tr366070216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2014.04.22. 19:09:26

A szokásos kiváló stílusú beszámoló, ezért szeretem ezt a blogot..:)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.22. 19:36:13

"tengeri tudós"
Az valami kukoricában jedi agronómus? 8-))))

Oceanográfus? Vagy az valami más?

Ppapa 2014.04.22. 19:43:43

Jól szórakoztam, csak gratulálok és további szép élményeket !!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.22. 19:50:29

Tisztelt Karma Gedeon!

Ez úton szeretnék folyamodni a következő állásokra:

- Biztonsági őr
- Ipari búvár

Kvalitásaim:
- Bárhol, bármikor, védőháló és biztonsági öv nélkül tudok aludni, füldugó segítségével.
- A trópusi éghajlatot egyáltalán nem bírom, rekordidő alatt tudok rosszul lenni, ezért soha, semmikor garantáltan nem leszek útban, viszont remekül lehet velem tesztelni a vészhelyzeti orvosi szolgáltatásokat.
- Már egy 25 wattos izzó alatt is képes vagyok pecsenyére égni, ezért soha, semmikor... (mint fent).
- A hullámoktól félek, a bezártságot nem bírom, viszont több Cousteau filmet is láttam és van egy képem a Calypsoról.

Kérem, amennyiben sikerült felkeltenem az érdeklődését, azt ne habozzon jelezni felém és akkor egy részletes CV-t is küldök.

Tisztelettel:
Sam. Joe
gondolati negativitista

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.22. 20:00:45

@Sam. Joe:
Köszönettel vettük jelentkezését!

A vallásáról és szakszervezeti tagságáról nem esett szó... Ramadan alatt, éhgyomorra merülni/aludni nem lesz könnyű. Ön vegetáriánus? Ebédrendelésnél ezt is figyelembe kell vennünk.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.22. 20:34:33

@dondiridongo:
Tisztelt Karma Gedeon!
Köszönöm szépen gyors válaszát!

A vallásom neo-intergalaktikus és a Szexturizmus Kutatók Szakszervezetének vagyok a tagja.

Nem vagyok vegetáriánus, de lelkesen kivenném a részem a banánnak álcázott téliszalámi és a rántott padlizsánnak látszó bécsi szelet kifejlesztésében.

Ezen kívül többszörös Hindenburg díjas, luftballoneregető és műreptető vagyok. Munkásságomra az Egyesült Államok filmgyártása is felfigyelt. Referenciám például: a méltán feledésbe merült, Ugly Kid Joe (Rút Kölyök Józsi) zenekar, Everything About You (Minden terúllad) című dalának videoklipjében szereplő "Menyecske" fantázianevű ballon is. Ez mint a referenciaanyagból is látható, remekül bevált tengerparti körülmények közt is és amivel garantáltan komolyabb figyelemfelkeltő hatással bír, mint az Ön által bemutatott referenciaanyagban szereplő lelkes amatőr kolléga.
www.youtube.com/watch?v=byEGjLU2egA

KELL EZ A MELÓ!

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.22. 20:47:48

@Sam. Joe: Fel van veve, vizumugyintezeshez kuldjuk a papirokat. Kellene egy nyilatkozat is az adohatosagnak, hogy evente 180 napnal tobbet tartozkodik Indiaban. Onnek is feltunt, hogy csatolt zenes kisfilm hatereben a hullamok lefutasa mar-mar aggaszto. Persze a helyi apaly-dagaly tablazat behato ismerete nelkul nem szeretnek messzemeno kovetkezteteseket levonni, de mintha a parti erozio ott is felutotte volna a fejet...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.04.22. 22:04:00

Sofőr. Asszem sofőrnek mennék legszívesebben. Narancssárga overall, szolgálati vízipisztoly, céges kocsi, mi kell még? Ja és ugye az alvás az árnyékban.

Rocko- 2014.04.22. 22:05:30

a posztod után megint ellepett a szokásos sírjon vagy nevessen az ember érzés.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.23. 07:02:09

@Rocko-: Nevess! Mindannyian azt tesszuk! Meg aztan lehet, hogy nekunk is van egy rozsaszin halunk, amit csak mi nem latunk :)

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2014.04.23. 08:27:14

@dondiridongo: Új-zélandi mókus nem tudott nevetni?
Azért lépett le?

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.23. 08:42:45

@AUTÓNEPPER: Valami tortent vele. Depressziora gyanakszunk. Az utolso napjan nyugodt volt, sirt, nevetett, kiabalt ot percen belul. A munkahoz nincsen koze, ket hete volt itt.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.23. 10:15:01

@dondiridongo: Remek, remek! Igazán köszönöm!

Sajnos az ügyben nem tudok nyilatkozni, hozzám csak a ballon tartozott.

Már üzletfejlesztési ötleteket is kidolgoztam! Szervezhetnénk exkluzív, víz alatti zátonyépítő túrákat a pénzes turistáknak! Homokozólapát, könnyűbúvár szerkó, fél órára 500 USD és megtarthatja a lapátot emlékbe. Ennek egy változata lenne az úgynevezett "Anyós Túra", hivatalos nevén "0 bar", amit ha kérdezik, akkor majd azt mondjuk, hogy azt jelenti, hogy nem lehet piálni a környéken - igaz távolabb sem. Na, ez kicsit drágább lenne, úgy 5000 USD-re gondoltam, meg a felszerelés árára letétbe.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.23. 12:43:38

@Sam. Joe: Pompas otlet! Egy Anyos turan bejon az uj kuplung ara. Maris tovabbitom a cegtulajdonosnak.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.04.23. 14:10:11

@dondiridongo: Majdnem jelentkeztem én is, aztán meggondoltam magam: 180+ nap Indiában? :)

@streetsta: Az nem a főmérnök, teljesen véletlenül? :D

ColT · https://www.boredpanda.com/author/hcl/ 2014.04.23. 15:04:14

Hát ez hatalmas :D Mondjuk gondolom nem lehet egyszerű néha...
És a magyar munkamorálra merjen panaszkodni bárki :)

Jamesblond 2014.04.23. 16:10:30

Az indiai meg rajtunk rohog mert barhol barmikor hajlandoak vagyunk "meghalni" napjaban tobbszor is, hogy vegre legyen hajtva amit az irodan kiagyalnak.
Isteni iras :) Koszi!

Tomi1973Wien 2014.04.23. 16:27:16

Szia Pere,

most csinalom a C-t, aztan vezethetek lanctalpast is, a Helena tud indiaban is kutyat tenyeszteni (bar sok ertelme nem lenne), ugyhogy megyunk ;-)

udv becsbol,

Tomi

ommm 2014.04.23. 16:30:28

Hajrá Lacikám! Veled sírunk, veled nevetünk. Illetve inkább utóbbi :)

ZáchDani 2014.04.23. 17:27:03

Írjál még a motorokról. Nem baj, ha nem romlanak el éppen, mindent szívesen olvasok.

jk88 2014.04.23. 18:00:15

Na, ez pontosan a "szarnak egy pofont" típusú munka az én olvasatomban. Az eróziót (meg úgy a természetet) nem lehet megzabolázni. Lehet játszadozni mindenféle homokzsákkal, de ez csak ideiglenes megoldás. Néhány év/évtized, és szétmállik a zsák, és minden megy tovább, ahogy eddig. Valahol erodál a part, valahova lerakódik a vízben szállított homok és új part épül. Ez így működik.

klappol 2014.04.23. 18:17:15

Szia

Én még nem olvastam az írásaid,.....kár volt kihagynom. Annyira visszaadod a napi történéseket, klassz. Rengeteget nevettem, de értelmes. na....nem dícsérlek annyit. kösz a posztot, jövök többször.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.23. 18:50:37

@jk88: Hat... Gondolom sokat nem foglalkoztal a kerdessel korabban. A kollegaink sokaig koptattak az iskolapadot, az indiai allam pedig dollarmilliokat ol bele. De jovore indul egy hatalmas projektunk Mexikoban. A donteshozok ott is maskepp latjak a dolgot. Igen, uj part epul. Ott, ahol mi akarjuk. Maris megcafoltad magad. :) A korabban epitett zatonyainkat szepen belepte az elet, kagylohalaszok tartjak el csaladjaikat, amiota ott jartunk. Nem "mindenfele" homokzsakot hasznalunk, hanem szinten hozzerto emberek altal kifejlesztett, specialis anyagbol keszult zsakokat.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.23. 19:11:18

@Tomi1973Wien: hej! A kutyabiznisz azert nem menne rosszul itt :)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.23. 19:17:31

@ommm: Nyomjuk kemenyen, Pistam! Izlessel es kitartassal :)

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.23. 19:20:28

@ZáchDani: Irok, irok! Komoly listam van a restanciakrol :)

outmigrant 2014.04.23. 19:33:40

Szerintem nem tűnik rossznak a mesterséges-zátony projekt, még akkor sem, ha nem az örökkévalóságnak épül. A kérdés csak az, hogy egy irdatlan korrupt országban a dollármilliókból mennyi kerül a projektbe? Mexikó dettó...

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.23. 20:00:30

@outmigrant: Sok. Nagyon szem elott vagyunk. Egyebkent a hazai viszonyokhoz kepest sokkal alacsonyabb a "kornyezetvedelmi hozzajarulas" merteke. Elni es elni hagyni. Itt mukodni latszik. Mexikoban privat befektetoi csoportnak dolgozunk, ott nem jatszik a baksis.

outmigrant 2014.04.23. 20:04:50

Thumbs up! :)
"a hazai viszonyokhoz kepest sokkal alacsonyabb a "kornyezetvedelmi hozzajarulas" merteke" :)))
Atyagatya, hova jutottunk!!!

dextercapo 2014.04.23. 20:23:39

mindentmegjavito , elektronikaban jartas , buvar - vegzos orvostanhallgato nem kell ? :) ha vegzek epp ilyesmi helyet keresek par evnyi munkahoz .

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2014.04.23. 22:00:40

vízhordó fiú....öö.. lány...izé .. nő? csodásan mutatnék száriban (viszont félek a sok víztől :D)

Pepejoe 2014.04.23. 22:58:21

Az irásban bőven látszik az egyezőség minden tekintetben a nálunk (ingyen)élő "indiaiak" és az ottani ősök közt. Le sem tagadhatják egymást.

outmigrant 2014.04.24. 00:04:13

@Pepejoe: Ahogy te nem ismered az indiaiak sokféleségét, úgy nem ismered a magyarországi cigányokat sem. Le sem tagadhatod magadat, pedig de jó lenne. :(

AlulírottFentemlített 2014.04.24. 00:49:31

Jó kis poszt volt, tetszett, egy szóval: lájk!

Küldenék egy számot is tiszteletem jeléül:

www.youtube.com/watch?v=-ilXc0j1iHA

venturaea 2014.04.24. 01:12:58

nagyon jól írsz, a cigány meg nem mindenütt ugyanolyan. Nekem van és volt indiai munkatársam ilyen is meg olyan is. De egyik sem volt olyan aljanép mint a "mi" cigányaink.

Pasas 2014.04.24. 02:19:41

Qrvajók a blogjaid.

1127ccm 2014.04.24. 08:03:27

Fuu b@kker. Ez a munka kedv nem szotyi. Egyszer elmennek megnezni azt az orszagot mert meroben mas minden. Ezert erdemes utazni.
A munkat kereso bloggereknek ird mar meg legyszi mennyit is keresnek a "biztonsagi örök, buvarok... stb"

Pepejoe 2014.04.24. 08:26:19

@outmigrant:
Le sem kell tagadnom magam. Ők viszont mindig megpróbálják és tiltakoznak, érdekes.
Volt és van épp elég gyapotszedő a környezetemben, ismerem őket. Törpifjonc koromban még barátnak is nevezhettem volna 1-2-t, aztán elöbb-utóbb mindből kijött a vér. Nem fogok minddel új próbát tenni mert hátha nem mind ugyanolyan. Kicsit drága lenne. Eddig 100%-os a tapasztalatom. Költözzenek melléd. Ezek az indiaiak legalább abban különböznek, hogy azért rá lehet venni őket a munkára (de mindenképp látszik a közös származás...) és annak végeztével talán nem fognak éjjel csapatba verődve megkéselni és mellettük lakva sem vagy nagy veszélyben.
Erről ennyit.

Pepejoe 2014.04.24. 08:38:22

@dondiridongo:
Valami rémlik, hogy Miami Beach is így lett megmentve, különben a hullámok már a parti sétányon lennének, ahol a görkoris csajok gurulnak és a szállodasornak is annyi lenne már. Van valami számunkra is érthető oldal erről az egész eljárásról, úgy jobban a mélyére ásva?
Elég komoly dolgok ezek.

outmigrant 2014.04.24. 10:38:40

Amikor ilyen hozzászólásokat olvasok, az alábbiak mindig eszembe jutnak:

„ A rasszizmus kultúra kérdése. A fajgyűlölő primitív, gondolat nélküli ember. Agresszív szektás. Faragatlan tuskó. Azoknak az embereknek, akik többre tartják magukat, mint amik, vagy mint amire rászolgáltak, szükségük van a rasszizmusra mint a dominancia, az önteltség mechanizmusára. Mint egy trambulinra, amely magasba dobja őket. A sötét bőrű még sötétebb bőrűt keres, hogy bebizonyítsa, nem ő a legsötétebb. Keres egy rosszabb valakit, mert ő maga jobbnak akar látszani. Valakit meg kell vetnie, mert ez a felsőbbrendűség érzésével tölti el, lehetővé teszi számára, hogy megfeledkezzék saját gyatraságáról." (R. Kapuscinsky)

„Nézem Afokart és Doulát, két szelíd ember, látszik, jól megértik egymást. Azt hiszem, a világ nem népcsoportok, nemzetek, vallások vagy bőrszínek szerint oszlik meg, talán ennél sokkal egyszerűbb a dolog, és mindössze két emberfajta létezik: a nyitott, kíváncsi és a zárt, gyűlölködő. Független ez minden nemzeti hovatartozástól, ez az egyéni és legfontosabb identitás. Erre gondolok, eltelve a testvériség érzésével a jelenlévők iránt, amikor Doula arról kezd beszélni, kik az igazi nomádok, mi az igazi nomádság. Nem csupán az az ember nomád, aki sátrát bontva és építve, teheneit hajtva legelőről legelőre vándorol, a nomádság maga a mozgás, gondolatban és lélekben, mert tudod, mondja Doula, kétféle ember van: az, aki szabad, kíváncsi, mozog, néz és figyel, és az, aki nem mozdul, merev, és gyanakodva nézi a mozgót. Mondom, hogy én is éppen ilyesmire gondoltam, mosolyog, természetesnek tartja, hogy ugyanaz jár az eszünkben.” (Lángh Júlia)

Józsi a guminagykeres 2014.04.24. 20:31:10

Safety manager vagyok,ebben az országban valószínűleg éhen halnék.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2014.04.24. 20:59:49

@Józsi a guminagykeres: Haha! Nalunk is van safety manager. De ezen a kliman es tengerparton eleg nehezen tarthatoak be a szabalyok. Peldaul van egy sikh buvarunk, aki a vallasa miatt soha nem vagja az arcszorzetet es a hajat. Fejfedo nelkul nem letezhet. Indiaban a sikhek felmentest kaptak bukosisak viselesbol es felvihetik a torjuket a repulore. Hogyan adok a falusi munkasokra munkavedelmi cipot, amikor vilag eletukben papucsban jartak. A project area mellett halaszok allnak a vizben es dolgoznak serenyen. Ha elzavarom oket, aznap nem eszik a csaladja. Inkabb megveszuk tole a halat, hogy hamarabb befejezze.

youlopukku 2014.05.01. 12:26:01

jó ez.. ne hagyd abba.

Sierrra 2014.05.02. 12:43:17

Hát ez szédületes írás :D :D Kísértetiesen emlékeztet egy sima elektromos hálózat projektvezetésem kalandjaira, ahol a kivitelezők nem a hullámoktól, hanem a fa gyökereitől féltek, és igen, elsüllyedtek a homokban a vagány bobcatekkel, majd megkergette őket pár kóbor kutya, majd kiderült, hogy a kiviteli tervük még csak köszönő viszonyban sincs a helyszínen található műtárgyakkal.
Figyi, csak könnyűbúvár vizsgám van és vega vagyok. Naaa, légyszilégyszi, hadd menjek hozzátok projektvezetőnek! Ennél jobb móka a világon nincs :)

toto92 2014.05.13. 17:31:12

Fantasztikus írás mint mindig :)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.05.15. 13:54:35

én csodálom, hogy a kiwi kolléga két hetet kibírt. én kb két óra alatt őrülnék bele a munkamorálba meg a hőségbe.

az a tata-hitachi markoló hogy a jó égbe tudta magát beásni a homokba?? ha nekem fel is kínálnának egymillió eurót, hogy csináljam utánuk, nem hiszem, hogy meg tudnám oldani. vagy ásott magának egy gödröt, és belefeküdt?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.14. 15:10:02

Fantasztikus írás, mint mindig...elfáradtak a sörösrekesz-cipelő izmaim... :-))

Ja és egy link, télleg ennyire duLva a közlekedés?Rosszabbak az indiaiak, mint a ruszkik?

totalcarmagazine.com/features/2013/12/09/indian_deathwish/

földalatti 2014.09.20. 23:45:30

@geegee: Figyelj haver, te csökkentértelmü vagy? Tipikus magyar tahó...

silverarrow 2014.10.08. 16:20:14

*belso egesu motor, nem pedig robbano.

Lordmotor 2015.04.13. 09:53:06

Lassan egy éve, hogy vége :(
Hiányzik!

Frankie Buzas 2015.08.04. 21:46:49

Mikor lesz folytatas? :)

nick: 2015.10.26. 23:59:10

hello, mi újság? :-)
mikor lesz újabb poszt?...